سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: اورسولا مه‌یر به ریاست هیات داوران دوربین طلایی هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن برگزیده شد؛ رقابتی که بین فیلم‌های اول حاضر در بخش‌های مسابقه رسمی، دوهفته کارگردانان و هفته منتقدان جریان دارد.

اورسولا مه یر

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، فيلمساز 46 ساله فرانسوي/سوئيسي بيش از همه با نخستين فيلم خود در مقام كارگردان يعني «خانه» شناخته مي‌شود و «خواهر» كه سال 2012 برنده خرس نقره‌اي از جشنواره برلين شد. به عقيده سازمان‌دهندگان جشنواره كن، مه‌ير از 1994 در فيلم‌هاي خود تصاوير جسورانه گرد هم آورده كه بر پيچيدگي‌هاي دنياي امروز تاكيد مي‌كند.

فيلمساز تحسين‌شده سوئيسي كه دانش‌آموخته موسسه هنرهاي تصويري بلژيك است، كار خود را در عرصه سينما با دستياري آلن تانر، فيلمساز مولف هموطن خود آغاز كرد. مه‌ير در 2014 يكي از 13 فيلمساز اروپايي در توليد فيلم‌هاي كوتاه در قالب پروژه «پل‌هاي سارايوو» بود كه در بخش رسمي جشنواره كن به نمايش درآمد.

او پس از برگزيده شدن به سمت رئيس هيات داوران بخش دوربين طلايي كن 2018 گفت: «فيلم اول جايي است كه تمام ممكن‌ها با همه جسارت‌ها و خطرها و ديوانگي‌ها را در خود دارد. معمولا مي‌گويند شما نبايد تمام داشته‌هايتان را در فيلم اول بگذاريد. در حالي كه درست عكس اين ماجرا درست است.»

مه‌ير و شش عضو ديگر هيات داوران بخش دوربين طلايي بهترين فيلم اول را انتخاب مي‌كنند و جايزه كارگردان برگزيده روز 19 مي در مراسم اختتاميه هفتاد و يكمين جشنواره كن اهدا مي‌شود.

هفتاد و يكمين دوره جشنواره فيلم كن 8 تا 19 مي 2018 در اين شهر ساحلي جنوب فرانسه برگزار مي‌شود و امسال كيت بلانچت، بازيگر نامدار استراليايي رياست هيات داوران بخش مسابقه رسمي را بر عهده دارد.

کد خبر 401517

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha