سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: روسای جمهور ترکیه و روسیه سه شنبه ۱۴ فروردین در آنکارا دیدار کرده و درباره تامین اس-۴۰۰ ها و دستورکارهای دو جانبه به گفت‌وگو می‌پردازند.

 این سفر بخشی از سفرهای خارجی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پس از انتخاب مجددش در انتخابات يك‌شنبه 27 اسفند محسوب می‌شود.

جدا از نشست رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، قرار است نشست سه جانبه‌ای با حضور روحاني،رئیس‌جمهور ایران نیز برگزار شود.

به گزارش ایسنا به نقل از تاس،یوری اوشاکوف، معاون پوتین پیش از سفر او به ترکیه گفت: یک زنجیره غیرمنتظره از ارتباطات میان روسای جمهوری ترکیه و روسیه در نشست اخیر انجام شد. در ۲۰۱۷، پوتین و اردوغان هشت بار با یکدیگر دیدار و بیش از ۲۰ بار تلفنی گفت‌و‌گو كردند.

مساله ساخت نیروگاه هسته‌ای "آکویو" در ترکیه با پشتیبانی روسیه نیز مورد بحث دو طرف است. هزینه کلی این پروژه ۲۰ میلیارد دلار است. طرف روس تمامی هزینه‌های ساخت و ساز را برعهده دارد.

مساله سوریه و مشکلات گسترده بین المللی نیز موضوع بحث میان اردوغان و پوتین است.

معاون پوتین همچنین گفت: ارتش و نیروهای اطلاعاتی روسیه و ترکیه همکاری نزدیکی در سوریه دارند. پوتین و اردوغان همچنین به بررسی تامین سیستم‌های دفاع هوایی اس - ۴۰۰ می‌پردازند. روسیه تمامی اقدام‌هاي لازم را برای تکمیل تامین این سیستم‌ها پیش از ۲۰۲۰ به ترکیه انجام داده است.

کد خبر 401870

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha