همشهری آنلاین: نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو در واکنش به صحبت‌های رییس سازمان توسعه تجارت مبنی بر تایید واردات غیرقانونی ۶۴۰۰ دستگاه خودرو در زمان بسته بودن ثبت سفارش در سال گذشته، می‌گوید: واردات غیرقانونی ۶۴۰۰ دستگاه خودرو را تایید کرده‌اند اما عددی که ما داریم بیش از این مقدار است و طبق اطلاعات ما در زمان بسته بودن ثبت سفارش بیش از ۱۵ هزار دستگاه خودرو به صورت غیرقانونی وارد شده است.

فرهاد احتشام‌زاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به هر حال این اتفاق عجیبی است که رخ داده است. مشکل اینجاست که وقتی ثبت سفارش به صورت غیرقانونی بسته می‌شود رانت و فساد ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: البته نباید تعجب کرد که چرا این اتفاق رخ داده است. بلکه باید سیستم‌ها را ارتقا داده و اخلاق‌مداری را توسعه دهند.

نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به اینکه آیا موردی به شما اعلام شده که با پرداخت مبالغی، ثبت سفارش غیرقانونی انجام داده باشد؟ اظهار کرد: در این مورد شنیده‌ایم اما اینکه چقدر واقعیت داشته باشد مشخص نیست. رقم‌های مختلفی را به ما اعلام کرده‌اند اما چون مستند نیست نمی‌توانیم در این رابطه صحبت کنیم.

به گزارش ایسنا، اخیرا مجتبی خسروتاج - رییس سازمان توسعه تجارت - اعلام کرد که در زمان بسته بودن ثبت سفارش واردات خودرو در سال گذشته، ۶۴۰۰ دستگاه خودرو به صورت غیرقانونی ثبت سفارش و وارد شده است.

در بازه زمانی تیر تا دی‌ماه سال گذشته (۱۳۹۶)، ثبت سفارش جدید برای خودرو متوقف بود اما گفته می‌شود در این مدت تعدادی خودرو به صورت غیرقانونی ثبت سفارش و وارد شده است.

کد خبر 403494

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha