همشهری آنلاین: وزیر کشور در دیدار معاون وزیر کشور عراق ابراز امیدواری کرد در مراسم اربعین سال جاری شاهد بازگشایی مرزهای خسروی و چیلات باشیم.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در دیدار سپهبد محمد بدر معاون وزير كشور عراق اظهارداشت: مراسم اربعین حسینی در سال گذشته منظم تر، بهتر، آرام تر و باشکوه تر سال های گذشته برگزار شد.

وی افزود: وزارت کشور عراق در ارائه خدمات به زائران در سال گذشته اقدامات بسیار زیادی انجام داد و همچنین مرزها در دو طرف به خوبی کنترل شد که این موجب شد خروج غیرمجاز در مرزها نداشته باشیم.

وزیر کشور تصریح کرد: رییس‌جمهوری اقدامات دولت و وزارت کشور عراق در برگزاری مراسم اربعین حسینی را مثبت توصیف و تشکر کردند و بنده نیز در نامه ای به رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری مراسم اربعین حسینی و همکاری دولت و وزارت کشور عراق تاکید کرده ام که توفیقات حاصل شده نتیجه این همکاری ها است.

رحمانی فضلی اظهار داشت: تنها مشکل ما در سال گذشته مربوط به بازگشایی نشدن مرز خسروی باوجود توافق های قبلی بود که امیدواریم با توجه به تفاهم نامه جدید در مراسم سال جاری شاهد بازگشایی گذرگاه‌های جدید خسروی و چیلات باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری بیش از پیش ایران و عراق بتوانیم مراسم اربعین حسینی را در سال جاری با شکوه تر از گذشته برگزار کنیم.

همچنین سپهبد محمد بدر معاون وزیر کشور عراق در این دیدار با بیان این که امسال برای نخستین بار شهر سامرا برای زائران اربعین حسینی بازگشایی می‌شود، گفت: براساس دستور نخست وزیر و وزیر کشور عراق تمامی خدمات و امنیت زائران اربعین تامین می شود.

وی تصریح کرد: نسبت به بازگشایی گذرگاه‌های جدید شخص نخست وزیر بر این موضوع تاکید داشتند و این کار انجام خواهد شد، همچنین در یادداشت تفاهم نامه جدید هم بازگشایی گذرگاه‌های خسروی و چیلات مورد تاکید قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، سال گذشته باوجود امضای موافقت نامه و تلاش های ایران برای تجهیز زیرساخت های مرز خسروی، کشور عراق از بازگشایی این مرز خودداری کرد.

کد خبر 404288

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha