مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، گفت: در هفته‌های آتی از سامانه یکپارچه‌ نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری که برای نوسازی تاکسی، اتوبوس، مینی بوس و وانت و وانت‌بار در نظر گرفته شده‌ است، رونمایی خواهد شد.

مرتضی ضامنی، مديرعامل اتحاديه تاكسيراني‌هاي شهري كشور گفت: طبق فرمایش رئیس‌جمهور، امسال اجرای دو طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و نوسازی بافت‌های فرسوده تکلیف شده است. با توجه به عملکردی که اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در حوزه نوسازی تاکسی‌های فرسوده داشته، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از جانب سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به اتحادیه تاکسیرانی واگذار شده است.

به گزارش ايسنا، مرتضي ضامني ادامه داد: به همین دليل سامانه‌ مربوطه تحت عنوان سامانه یکپارچه نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری توسط اتحادیه تاکسیرانی تهیه شده است که قرار است به زودی از آن رونمایی شود. همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس، وانت و وانت بار و تمامی ثبت‌نام‌ها و ارتباطات از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اضافه کرد: امیدواریم با پیگیری‌های رئیس‌جمهور و اهتمامی که دستگاه‌ها در این حوزه دارند، نوسازی بخش‌های دیگر حمل و نقل عمومی را مانند نوسازی تاکسی‌های فرسوده به خوبی انجام دهیم.

  • نوسازی تاکسی‌های فرسوده درانتظار پاسخ ایران خودرو و گمرک

ضامنی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به توقف نوسازی تاکسی‌های فرسوده از بهمن‌ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: به علت عدم تناسب اعتبارات و انباشت فرسودگی، نوسازی تاکسی‌های فرسوده با مشکلاتی روبه‌روست و این باعث می‌شود که گمرک معوقات خود را به ایران خودرو نپردازد و در نتیجه شرکت خودروساز نیز پیش فاکتور صادر نکند.

به گفته ضامني، در حقیقت اعتباری که هرساله در قانون بودجه برای این امر تخصیص داده می شود،پاسخ انباشت فرسودگی را نمی دهد. ولی درصددیم که این طرح به زودی به مرحله اجرایی برسد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در ادامه تصریح کرد: از حدود 125 هزار تاکسی فرسوده در کل کشور 10 هزار ون فرسوده وجود دارد. امسال نیز قصد داریم که حدود 30 هزار تاکسی و 10 هزار ون را نوسازی کنیم. بنابراین اگر بروکراسی اداری گمرک و شرکت خودروسازی به سرعت طی شود، در نیمه اول اردیبهشت ماه به نتیجه خواهیم رسید.

کد خبر 404527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha