سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از همکاری با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ایجاد رشته مقطع هنر درمانی در این دانشگاه خبر داد.

هنر درمانی

به گزارش مهر، دکتر محمد اعتضاد رضوی با اعلام این خبر افزود: در حوزه طب هنر در تلاش هستیم تا با همکاری وزارت علوم، تحقيقات و فناوري رشته مقطع هنر درمانی که رشته‌ای بین‌رشته‌ای است را راه‌اندازی کرده و در حال برنامه‌ریزی برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های کوتاه مدت هستیم.

وی تاکید کرد: در حوزه تغذیه، نقشه آمایش علوم تغذیه در سطح کشور در حال انجام است و به زودی ابلاغ خواهد شد. بر این اساس مشخص می‌شود توسعه علوم تغذیه در کدام رشته‌ها و به چه شکل باید باشد که در این خصوص هماهنگی خوبی بین دانشکده‌های تغذیه و اساتید تغذیه در سطح کشور ایجاد شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به دنبال اعتباربخشی بین‌الملل در دانشگاه هستیم در این راستا در حوزه اخلاق حرفه‌ای و پروفشنالیسم (کدهای اخلاقی) کارهای گسترده‌ای انجام شده است به نحوی که شورای عالی اخلاق در سطح دانشگاه راه‌اندازی و تغییر برنامه درسی در دروس مختلف جهت تاثیرگذاری در اعتلای اخلاق حرفه‌ای در برخی دانشکده‌ها آغاز شده است.

وی افزود: تبیین کدهای اخلاقی در برخی رشته‌ها نیز آغاز شده است و کارگروه اخلاق حرفه‌ای با کمک شورای عالی اخلاق پیگیر این موازین است. در سطح منطقه نیز فعالیت‌های خوبی با هماهنگی همه واحدهایی که در این قضیه مرتبط هستند در حال انجام است.

اعتضاد رضوی به سایر بسته‌های تحول آموزش علوم پزشکی اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه علوم دندانپزشکی دانشگاه مشهد توانسته وظیفه خود را به عنوان یک ماموریت ویژه ملی تا حدی انجام دهد و بازنگری کوریکولوم دندانپزشکی عمومی را به سرانجام رسانده و ضمن تشکیل کارگروه، آن را ابلاغ کند.

وی افزود: اعتلای آموزش مجازی و اعتلای اخلاق حرفه‌ای در حوزه دندانپزشکی نیز از جمله بسته‌هایی است که سابق بر این در حوزه مشترک در خصوص آن صحبت شده و در حوزه ماموریت ویژه ملی به طور خاص پیگیر اجرای آن هستیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: کلینیک‌های ویژه در بیمارستان امید شکل گرفته، مرکز طب تسکینی ساخته شده است و به دنبال مجوزهایی برای طراحی برنامه‌ریزی هستیم. همچنین به دنبال ایجاد مرکز بازتوانی بوده و امیدواریم مرکز جامع توانبخشی و مرکز بازتوانی دانشگاه شکل بگیرد.

وی گفت: در حوزه علوم اعصاب در بهترین کار دپارتمان علوم اعصاب راه‌اندازی و رشد بسیار خوبی به لحاظ مقالات، پژوهش‌ها و زمینه‌های جدید داشته است و در این راستا با جامع جراحان کشور آلمان و دانشگاه مونستر قرار داده بسته شده است و به دنبال این هستیم که در حوزه بالین نیز تعالی علوم اعصاب شکل بگیرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار داشت: بر همین اساس در بیمارستان ۶۱۰ بخشی به عنوان مرکز جامع صرع برای درمان صرع‌های پیشرفته و مقاوم در نظر گفته شده است تا با همکاری گروه نورولوژی و اساتید گروه نوروسرجری به صورت اینتر دسیپلینر راه‌اندازی شود.

اعتضاد رضوی خاطر نشان کرد: پروسه اعتبار بخشی نیز به خوبی توانسته است به اعتلای بیمارستان‌های آموزشی کمک کند. بر این اساس ۶ بیمارستان دانشگاه شامل قائم (عج)، امام رضا(ع)، ام البنین(س)، خاتم الانبیا(ع)، امید، ابن سینا و هاشمی‌نژاد توانسته‌اند اعتبار بخشی آموزشی دریافت کنند.

وی تاکید کرد: برخی بیمارستان‌ها در یک یا دو بخش یا بیشتر جنبه آموزشی دارند که این بخش‌ها به یک بیمارستان مادر آموزشی مرتبط هستند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: در تلاش هستیم برنامه‌های آموزشی در حوزه بالین را متناسب با استانداردهای اعتباربخشی و شاخص‌های اعتباربخشی روز به روز ارتقا داده و کیفی‌سازی کنیم.

کد خبر 407833

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha