همشهری آنلاین: مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح گفت: ایستادگی مقابل توطئه‌ها و زیاده خواهی دشمنان مایه اقتدار و راه سعادت و پیشرفت کشور است.

حسین دهقان

به گزارش ایرنا، سردار حسین دهقان در یادواره شهدای هفتم تیر و 100 شهید منطقه سنجان اراک افزود: موافقان مذاکره با آمریکا سخت دراشتباه هستند چرا که تجربه 40 ساله نظام اسلامی و رفتارهای غربی ها در جریان برجام نشان داد که بر هیچ اصولی پایبند نیستند.

وی ادامه داد: با وجود تجربه های گذشته یک بار دیگر نمایندگان ایران به صورت رو در رو در برجام با آمریکایی ها مذاکره کردند و این تعهد به تایید شورای امنیت ملی نیز رسید اما،طرفین برجام از ابتدا کارشکنی کردند تا اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور به راحتی این معاهده بین المللی را زیر پا گذاشت.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح بیان کرد: با وجود اینکه جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرد، طرف مقابل هیچ یک از تعهدات خود را عملیاتی نکرد و این تجربه نشان می دهد که مذاکره با آمریکا را سعادت و عزت کشور نیست.

وی اظهار داشت: آمریکای جنایتکار از بدو پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال براندازی این نظام نوپا بود و اکنون نیز رویه تغییر نکرده و از هر فرصتی برای ضربه زدن به این نظام شکوهمند استفاده می کنند.

سردار دهقان بیان کرد: اینکه ایران هم در برجام بماند و هم تحریم های آمریکا را متحمل شود به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.
مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح اضافه کرد: آمریکا جنگ اقتصادی تمام عیار را با کشور ایران آغاز کرده و در شرایط کنونی همه باید متحد بود و برای خنثی کردن توطئه دشمن بکوشند.

وی گفت: ملت ایران به هیچ عنوان از منافع ملی و حضور قاطعانه در منطقه کوتاه نمی آید و برای حفظ آرمان های مقدس نظام اسلامی باید وحدت و یکپارچگی همراه با برنامه ریزی کارشناسی در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

سردار دهقان بیان کرد: استکبار جهانی برای هیچ ملتی عزت، استقلال و سربلندی نمی‌خواهد مگر اینکه کشورها نوکری آمریکا را پذیرفته و مقابل خواسته های نامعقول آن ها سر طاعت فرود آورند و ملت ایران به هیچ عنوان تن به خواسته های شیطان بزرگ نمی دهد و تا پای جان از آرمان های خود دفاع می کند.

وی ادامه داد: با احیای ارزش ها و اندیشه های انقلابی گری، وحدت و همدلی مردم و مسئولان و تشریح افکار و اندیشه های بزرگان و شهدای انقلاب از قبیل شهید بهشتی می توان شرایط فشار را پشت سر گذاشت.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح، دشمن شناسی را از ویژگی های شهید بهشتی عنوان کرد و گفت: این شهید والامقام از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی توطئه های آمریکا را شناسایی و همواره به مسئولان در این خصوص هشدار می داد.

وی اظهار داشت: شهید بهشتی با شناخت دقیق مبتنی بر درک درست از فضای جامعه به یک دشمن شناس جامع تبدیل شد و این جمله ماندگارش که 'آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر' نمونه بارز هوشیاری این شهید والامقام از توطئه های شیطان بزرگ است.

سردار دهقان، نقد منصفانه را لازمه توسعه کشور دانست و گفت: مسئولان و دولتمردان باید بدانند که با حمایت و پشتیبانی مردم بر پست های مختلف تکیه زده اند، بنابراین باید انتقاد خردمندانه مردم را بشنوند و در راستای حل مشکلات برنامه ریزی کنند.

وی بیان کرد: شنیدن مشکلات و تلاش برای حل آن ها یکی دیگر از ویژگی های شهید بهشتی است که باید سرلوحه امور مسئولان قرار گیرد.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح افزود: شهید بهشتی مسئولیت را امانت می دانست و معتقد بود که مدیران باید ضمن حسن مسئولیت رنگ و بوی مردمی نیز داشته باشد و خود را از عامه مردم جدا

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این یادواره گفت: مردم باید هوشیار باشند چرا که در برخی از اعتراض های صنفی با شعارهای هنجارشکن و ضد ارزش رد پای جریان نفوذ و نفاق دیده می شود.

علی اکبر کریمی افزود: مسئولان و دولتمردان وظیفه دارند از تریبون های مختلف در راستای آگاه سازی مردم از توطئه های دشمنان و جریان های نفاق و منافقان اقدام کرده و با ارائه برنامه های منظم و کارآمد امید و انگیزه را در جامعه فراگیر کنند.

هفتم تیرماه سال 1360 در اثر بمب گذاری در محل دفتر حزب جمهوری اسلامی آیت الله بهشتی نخستین رئیس دیوان عالی کشور پس از انقلاب اسلامی به همراه 72 تن از اعضای این حزب به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

یکم تا هفتم تیرماه هر سال با عنوان هفته گرامیداشت قوه قضائیه نامگذاری شده است.

استان مرکزی در واقعه تروریستی انفجار دفتر حزب جمهوری پنج شهید به نام‌های حجت الاسلام علی هاشمی‌سنجانی، حجت الاسلام محمدحسین صادقی، حجت الاسلام غلامرضا دانش آشتیانی، علی‌اصغر آقازمانی و محمود بالاگر را تقدیم انقلاب کرده است.

کد خبر 409248

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha