یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

کارآگاهان پلیس پایتخت به‌دنبال یافتن مرد شیادی هستند که با راه‌اندازی یک بنگاه معاملات املاک قلابی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.

با دستور قضایی انتشار عکس

به گزارش همشهری، تحقیقات در این پرونده از چندی قبل با شکایت مردی در کلانتری ۱۳۸ جنت‌آباد آغاز شد. شاکی مدعی بود برای اجاره آپارتمانی در غرب تهران به مردی که خودش را مشاور املاک معرفی کرده بود 35میلیون تومان داده اما مرد شیاد فراری شده است. با ارجاع پرونده این کلاهبرداری به پایگاه دوم پلیس آگاهی، شاکی جزئیات بیشتری از آنچه اتفاق افتاده بود را برای کارآگاهان بازگو کرد.

او گفت: در بین آگهی روزنامه‌ها به‌دنبال یافتن یک آپارتمان اجاره‌ای بودم که چشمم به یک آگهی خورد که در آن نوشته شده بود: «اجاره یک واحد مسکونی ۷۰متری، دوخوابه با شرایط بسیار عالی در منطقه جنت‌آباد» شرایطی که در آگهی اعلام شده بود همانطوری بود که من می‌خواستم. فورا با شماره‌ای که اعلام شده بود تماس گرفتم و به بنگاه معاملات املاکی در جنت‌آباد رفتم. صاحب بنگاه می‌گفت مدارک این آپارتمان در اختیار یکی از مشاورانش به نام مصطفی است. منتظر شدم تا این مشاور آمد و با هم آپارتمان مورد نظر در خیابان شاهین جنوبی را دیدیم و قرار شد با حضور صاحبخانه قرارداد امضا کنیم.

شاکی ادامه داد: چند روز بعد درحالی‌که در بنگاه منتظر صاحبخانه بودم زن جوانی آمد و گفت همسر صاحبخانه است و چون شوهرش از نظر جسمی حال خوبی ندارد او همه کارهای قرارداد را انجام می‌دهد. مصطفی هم حرف‌های زن جوان را تأیید کرد و بعد از تنظیم قرارداد 35میلیون تومان به او دادم و کلید آپارتمان را تحویل گرفتم‌ اما چند روز بعد وقتی برای گرفتن قرارداد به بنگاه رفتم خبری از مشاور نبود.

آنطور که شاکی به مأموران گفت از آن به بعد مشاور ناپدید شد و صاحب بنگاه هم دیگر جوابگویش نبود. او در این‌باره گفت: وقتی برای گرفتن قرارداد به بنگاه رفتم صاحب بنگاه گفت که مصطفی به مرخصی رفته و مدارک هم در کشوی میز اوست. چند روز بعد دوباره به بنگاه رفتم اما خبری از مصطفی نبود و صاحب بنگاه گفت خبری از او ندارد و چند روز بعد هم فهمیدم بنگاه تعطیل شده است. وقتی این وضعیت را دیدم فهمیدم در دام کلاهبرداران حرفه‌ای گرفتار شده‌ام.

به‌دنبال این شکایت تحقیقات گسترده‌ای برای دستگیری عوامل این کلاهبرداری آغاز شد. در همان بررسی‌های مقدماتی معلوم شد که این بنگاه مجوزی برای انجام معاملات ملکی نداشته است. از سوی دیگر وقتی مأموران به آپارتمانی که قرار بود شاکی آن را اجاره کند رفتند معلوم شد صاحب واقعی آنجا، چند‌ماه قبل آپارتمان را به مصطفی اجاره داده بود و او قصد داشته آپارتمانی را که خودش در آنجا مستأجر بوده اجاره دهد. همچنین معلوم شد مصطفی نام جعلی مرد کلاهبردار است. در چنین شرایطی بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 5 تهران مجوز انتشار تصویر بدون پوشش متهم را صادر کرد.

براساس این گزارش، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با انتشار جزئیات این پرونده از شهروندانی که از متهم اطلاعاتی در اختیار دارند خواست با شماره۲۱۸۶۹۰۱۲ تماس گرفته و مأموران پایگاه دوم پلیس آگاهی را در دستگیری کلاهبرداری فراری یاری کنند.

کد خبر 409511

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha