همشهری آنلاین: شرکت توزیع نیروی برق تهران در پی خاموشی‌های مکرر و افزایش درجه حرارت، در اطلاعیه‌ای برنامه امروز (شنبه ۲۳ تیرماه) زمانبندی قطع احتمالی برق در مناطق مختلف شهر تهران را منتشر کرد.

Tehran

به گزارش ایرنا، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با انتشار پنجمین برنامه روزانه قطع برق تهران، محل قطعی‌های برق را به‌ صورت جدول مشخص کرده است تا شهروندان تهرانی با سهولت بتوانند از قطعی یا عدم‌قطعی برق در محل زندگی خود مطلع شوند.

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از شهروندان تهرانی درخواست کرد که با تنها 10 درصد صرفه‌جویی در مصرف برق به ویژه در ساعات اوج مصرف «12 تا 17 و 20 تا 23» و انتقال مصارف غیرضروری به دیگر ساعات، مجموعه صنعت برق را در تامین برق پایدار یاری رسانند.

گفتنی است، این شرکت این بار نحوه اطلاع‌رسانی زمان بروز خاموشی‌های احتمالی در هر نقطه شهر را تغییر داد و در قالب جدولی با جزئیات بیشتر، این اطلاعات را ارائه کرد.

۲۳ تیر؛ جدول قطعی‌های برق در کلان‌شهر تهران 

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، اوج مصرف برق کشور روز گذشته (جمعه) 51 هزار و 191 مگاوات ثبت شد که در مقایسه با روز چهارشنبه که رقم جدیدی در پیک مصرف ثبت شد، حدود 6 هزار مگاوات کاهش مصرف داشته است.

بر اساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، پیک مصرف برق در روز گذشته، به میزان 51 هزار و 191 مگاوات گزارش شد.

پیک مصرف برق در روز چهارشنبه (20 تیرماه) با ثبت رکورد جدید، 57 هزار و 97 مگاوات گزارش شد که این رقم بسیار نگران‌کننده و زنگ خطری بود که در روزهای پنجشنبه و جمعه به علت تعطیلی ادارات، مصرف برق حدود 6 هزار مگاوات کاهش پیدا کرد.

میزان مبادلات برق نیز در روز گذشته برابر با 353 مگاوات بود که سهم صادرات از این میزان 61 مگاوات و واردات برق نیز 292 مگاوات عنوان شده است.

همچنین میزان مصرف برق صنایع در روز گذشته چهار هزار و 343 مگاوات بوده که در مقایسه با روز پنجشنبه که میزان آن چهار هزار و 198 مگاوات ثبت شده، مصرف برق این بخش قدری افزایش داشته است.

کد خبر 410609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha