همشهری آنلاین: جشنواره فیلم ونیز برای دومین بار در سه سال اخیر با فیلمی از دیمین شزل، فیلمساز آمریکایی برنده اسکار آغاز می‌شود.

رایان گاسلینگ در نخستین انسان

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، هفتاد و پنجمین جشنواره ونیز 29 اوت تا هشت سپتامبر (هفت تا 17 شهریور) برگزار می‌شود و درام فضايي «نخستين انسان» با بازي رايان گاسلينگ در مراسم افتتاحيه روي پرده مي‌رود. دو سال پيش هم موزيكال تحسين‌شده «لالالند» ساخته شزل 33 ساله در روز اول ونيز به نمايش درآمد و پس از آن در فصل جوايز سينمايي به موفقيت‌هاي فراوان دست يافت.

«نخستين انسان» با بازي گاسلينگ در نقش نيل آرمسترانگ داستان فضانورد سرشناس آمريكايي را روايت مي‌كند كه در 20 ژوئیه 1969 در مأموریت فضاپيماي آپولو 11 (به عبارتي به عنوان نخستين انسان) بر کره ماه گام نهاد. کلر فوی كه در سريال «تاج» بازي كرده، در نقش همسر آرمسترانگ ظاهر شده و کایل چندلر، جیسن کلارک، کوری استول، کیاران هایندز، کریستوفر ابوت و پاتریک فویجت ديگر بازيگران فيلم تازه شزل هستند.

«لالالند» كه سال 2016 در ونيز با استقبال خوب مردم و منتقدان مواجه شده بود، نامزد دريافت 14 جايزه اسكار شد و شش جايزه به دست آورد اما اسكار بهترين فيلم نصيب «مهتاب» به کارگردانی بری جنکینز شد. در آن دوره، كارگردان و عوامل «لالالند» به اشتباه براي گرفتن جايزه بهترين فيلم روي صحنه آمدند اما خيلي زود مشخص شد در اعلام نام برنده مهم‌ترين جايزه اسكار هشتاد و هشتم اشتباهي رخ داده و جايزه در نهايت به صاحب اصلي آن رسيد.

جشنواره ونیز در كنار كن و برلين مهم‌ترين رويدادهاي سينمايي اروپاست و در پنج سال اخير دو برنده اسکار بهترین فیلم يعني «بردمن» الخاندرو گونزالس ايناريتو در 2014 و «جاذبه» آلفونسو كوارون در 2013 در افتتاحیه آن به نمايش درآمده‌اند. گي‌يرمو دل‌تورو كه سال گذشته با «شكل آب» جايزه شير طلايي بهترين فيلم ونيز را برد، امسال رياست هيات داوران بخش مسابقه رسمي را بر عهده دارد.

کد خبر 411171

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha