جمعه ۲۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) یک مجموعه تخصصی در امر سرمایه‌گذاری که در سال ۱۳۶۵ به‌صورت شرکت سهامی خاص با سرمایه اولیه ۲۰ میلیارد ریال تأسیس شد.

shasta

تأسيس شرکت سرمايه گذاري تأمين اجتماعي (شستا) ضرورتي برخاسته از رسالت عظيم صندوق تأمين‌ اجتماعي درحفظ و صيانت از نيروهاي مولد کشور مي‌باشد.

صندوق تأمين اجتماعي بعنوان محوري ترين صندوق بيمه‌اي کشور و يکي از بزرگ‌ترين نهادهاي بيمه‌اي منطقه غرب آسيا در راستاي تأمين آتيه نيروي کار کشور وخانواده‌هايشان نيازمند برنامه ريزي دقيق اقتصادي و سرمايه گذاري‌هاي پربازده به منظور حفظ ارزش ذخاير بيمه شدگان و تأمين منابع لازم براي ايفاي حمايت‌ها و تعهدات بلندمدت و کوتاه مدت خود مي‌باشد.

سازمان بين‌المللي تأمين اجتماعي (ISSA) در چارچوب‌هاي هدايتي خود براي پايداري صندوق‌هاي تأمين اجتماعي توجه به موضوع سرمايه گذاري را براي تمام صندوق‌هاي مزبور امري ضروري مي‌داند تا اين صندوق‌ها درگذر زمان بتوانند ارزش دارائي‌ها و منابع خود را حفظ و صيانت نمايند .

به همين منظور شرکت سرمايه گذاري تأمين اجتماعي (شستا) بعنوان يک مجموعه تخصصي در امر سرمايه گذاري در تاريخ 6/1/1365 بصورت يک شرکت سهامي خاص با سرمايه اوليه 20 ميليارد ريال تأسيس گرديد.

هدف اصلي شستا مديريت کارآمد منابع مالي تخصيص يافته با رويکرد سودآوري و ارزش افزوده حداکثري در بازارهاي سرمايه داخلي و خارجي از طريق فعاليت هاي توليدي، خدماتي و بازرگاني مي‌باشد.

شستا به يکي از شرکت‌هاي بزرگ اقتصادي در سطح خاورميانه تبديل شده است و با تدوين چشم انداز و افق‌هاي آرماني خود و برنامه ريزي استراتژيک مي‌رود تا در آينده‌اي نه چندان دور به يک بنگاه اقتصادي تراز اول در سطح جهاني تبديل شود.

  • موضوع فعاليت

موضوع فعاليت شركت سرمايه گذاري تأمين اجتماعي (شستا)، سرمايه گذاري و مشاركت در فعاليت‌هاي اقتصادي و بازرگاني اعم از فعاليت توليدي، بازرگاني، خدماتي (مالي، مديريتي و...) و تشكيل انواع شرکت‌ها به جهت نيل به اهداف شركت به شرح زير مي‌باشد:

1- خريد و فروش و پذيره نويسي سهام شركت هاي توليدي، بازرگاني و خدماتي پذيرفته شده در بورس و خارج از بورس. اولويت اجراي اين بند براي شركت هاي پذيرفته شده بورسي مي‌باشد.
2- مشاركت در شركت هاي جديد به منظور تحقق اهداف شركت به تنهايي و يا با مشاركت با ساير بنگاه هاي اقتصادي.
3- خريد و فروش سهام و سرمايه گذاري در شركت‌هاي خارجي.
4- آماده سازي و ورود شركت‌هاي سرمايه پذير به بورس اوراق بهادار.
5- خريد و فروش اموال منقول و انجام فعاليت هاي بازرگاني و تجاري.
6- استفاده از تسهيلات مالي و اعتباري بانك‌ها و موسسات مالي و اعتباري داخلي و يا خارجي و يا تأسيس اين‌گونه موسسات.
7- اخذ نمايندگي از موسسات و شرکت‌هاي سرمايه گذاري معتبر داخلي و خارجي جهت تحقق اهداف و موضوع فعاليت شركت.
8- ايجاد شعب و نمايندگي داخلي و خارجي جهت تحقق اهداف و موضوع فعاليت شركت.
9- ارايه خدمات مشاور مالي و اقتصادي و سرمايه گذاري به اشخاص حقيقي و حقوقي معتبر داخلي و خارجي.
10- انجام كليه امور و فعاليت هايي كه بطور مستقيم و يا غير مستقيم براي تحقق اهداف و موضوع فعاليت شركت لازم و مفيد باشد و يا در جهت تحقق موضوع فعاليت شركت ضرورت داشته باشد.

  • منبع: شرکت سرمايه گذاري تأمين اجتماعي
کد خبر 411216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha