همشهری آنلاین- سجاد میرزامهدی تهرانی: نوشتار ذیل نقد و معرفی بازی رستگاری خونین یا Red Dead Redemption ۲ است. این بازی در اکتبر امسال رونمایی می‌شود.

بازی رستگاری خونین ۲

رستگاري خونين 2 بازی ویديوی در سبک تیراندازی سوم شخص و اکشن ماجراجوبی است. چند روز پیش بود که کمپانی راک استار تریلری جدید از روند بازی Red Dead Redemption 2 را منتشر کرد. مدت زمان این تریلر حدود 5 دقیقه بود که در طول همین زمان راک استار صنعت گیم را نابود کرد. این شرکت نشان داد که همیشه از بقیه ناشرین بازی‌های ویدویوی چند سالی جلوتر است.

در این تریلر ما شاهد کلی خلاقیت نوین بودیم و متوجه شدیم که این بازی چقدر ماورای تصورات گیمرها است. Red Dead Redemption 2 قرار است در 4 آبان برای کنسول Ps4 و Xbox One عرضه شود.

  • جایی برای شیش لول‌بندها نیست

داستان این بازی پیش در آمدی بر نسخه قبلی یعنی Red Dead Redemption است. رویدادهای بازی در سال 1899 یعنی دوازده سال قبل از نسخه قبلی جریان دارد.

قصه تمرکز بر زندگی گروه خلافکار Van der Linde دارد که برای بقا در آن برهه تاریخی می‌جنگند. حالا چرا گفتم بقا؟ در سال 1899 دیگر غرب وحشی روبه افول است و آمریکا در حال توسعه اقتصادی و فرهنگی میباشد به این صورت که دیگر جایی برای گانگسترها و هفت تیر کشا نیست. از این رو ماموران قانون و جایزه بگیران یکی پس از دیگری به دنبال خلافکاران میگردند.

قضیه به همین جا ختم نمی‌شود. گروه Van der Linde در ابتدا بازی دست به سرقت یک بانک میزنند که با حضور ماموران پلیس نقشه سرقت آن‌ها خراب و گروه به اجبار فرار می‌کند.

برای انیکه دار و دسته Van der Linde بتواند از شر پلیس‌ها در امان باشند همیشه در حال نقل مکان به جاهای مختلف هستند. از این رو شخصیت اصلی بازی که حکم دست راست گله Van der Linde را دارد یعنی آرتور مورگان باید شرایطی را برای بقا گروه در طول بازی فراهم کند.

نکته قابل ذکر این است که شخصیت نسخه قبلی بازی یعنی جان مارستون هم در داستان بازی نقش مهمی دارد.

  • جلوه‌های بصری و دنیایی بسیار گسترده

راک استار تمام تلاش خود را کرده که یک شبیه سازی بی نقص از آمریکا در سال 1899 داشته باشد و بتواند این حس را به گیمر انتقال دهند. از دیگر نکات جالبی که به چشم می‌خورد این است که شما در طول بازی تعدا بسیار زیادی شهر، روستا، کوهستان و بیابان میبینید که بسیار زیبا طراحی شده است.

نکته جالب دیگر این است که شما در هر منطقه‌ای فرهنگ متناسب با آن جا را شاهد خواهید بود.

  • کمپ و مقر اصلی

در تریلر بازی گفته شد که مقر اصلی بازی کمپ Van der Linde است. یعنی اینکه شما وظیفه دارید تا ماموریت‌هایی را جهت بقا گروه انجام دهید. طبق گفته اعضا کمپ دست به انجام کارهای رومزه خود میزند که همین باعث می‌شود طبیعی‌تر به نظر برسد.


سیستم اخلاق محوری در این بازی معرفی شده. به عنوان ارشد گروه روحیه برو بچ کمپ از اهمیت خاصی برخوردار است برای مثال؛ اگر بتوانید نیازهای گروه مانند سیر کردن آن ‌ها و امنیت را فراهم کنید روحیه افراد بالا و از دید افراد کمپ شما فرد خوبی هستید.

  • ماموریت‌ها

از آن جایی که بیشتر زمان خود را با گروه می گذرانید، راک استار برای جلوگیری از یه نواخت بودن بازی و ارتباط بهتر با بقیه اعضا گروه، بر قراری ارتباط با آن‌ها را وارد بازی کرده که هرکدام از آن‌ها دارای ماموریت‌ها متفرقه‌ای هستند. از دیگر ماموریت‌های بازی احتمالا درگیری با دیگر گروه‌های رقیب خواهد بود. در ادامه تریلر شاهد سرقت‌هاي تک نفره بودیم.

  • تعامل با دیگران و سیستم Honor

راک استار در این بازی از سیستمی رونمایی کرده است که در آن می‌توانید با NPC‌های بازی ارتباط عمیق تری داشته باشد. یعنی اینکه با انجام دادن ماموریت‌ها و تصمیماتی که می گیرد رفتار مردم در روند بازی و شخصیت داستان تاثیر می‌گذارد.

مثلا در یکی از صحنه‌ها دیدیم که آرتور با یک افسر قانون برخورد می‌کند. در این صحنه بازیکنان می‌توانند دو واکنش کاملا متفاوت داشته باشند؛ اول اینکه با صحبت کردن و در کمال آرامش شرایط را کنترل کنند و دوم اینکه می‌توانید بیخیال عواقب آینده شوند و آن شخص را همانجا بکشند.

سیستم Honor درواقع این سیستم باعث می‌شود که کارها و تصمیمات بازی‌کنان بر رفتار متقابل دیگر کاراکترها و نحوه برخورد آن‌ها تاثیر بگذارد. راک‌استار در این باره گفته است که المان‌هایی مثل صحبت کردن با غریبه‌ها بدین شکل نیست که با یک‌بار انجام دادنشان تمام شوند و دیگر اثری از آن‌ها نبینید، بلکه تمامی آن‌ها مثل زنجیر به یکدیگر متصل هستند؛ دقیقا مثل تعاملاتی که با افراد در دنیای واقعی داریم.

  • مبارزات و تیراندازی

یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های شماره قبلی مربوط به تیراندازی آن می‌شد. اما قطعا با گذشت این همه سال جای پیشرفت زیادی برای این مکانیک‌ها به وجود آمده است. در شماره قبل هم به جز تیراندازی سیستم درگیری‌های تن‌به‌تن و سایر شیوه‌های مبارزه تقریبا ضعیف از آب در آمده بودند. با این حال راک‌استار در این تریلر اعلام کرد که هر دو بخش مبارزات و تیراندازی به طور اساسی بهبود یافته‌اند.

در طول تریلر دیدیم که آرتور به صورت فیزیکی با افراد وارد مبارزه می‌شود و می‌تواند ضربات حریف را دفع کند یا جاخالی بدهد. جدا از این، بهبود سیستم مبارزات تن‌به‌تن و سنگینی ضربات را به وضوح می‌توانستیم ببینیم. با اینکه هیچ نگرانی درباره سیستم تیراندازی Red Dead Redemption 2 وجود ندارد، اما راک‌استار قول داده تا سیستم بارگذاری خشاب و لگد اسلحه‌ها بسیار واقعی به نظر برسد.

یکی از بهترین و رضایت‌بخش‌ترین مکانیک‌های تیراندازی شماره قبل، سیستم Dead Eye بازی بود؛ سیستمی که به جان مارستون اجازه می‌داد با کند کردن زمان، شلیک‌های دقیق و در عین حال جذابی داشته باشد. با اینکه در تریلر بعدی نگاه دقیق‌تری به این سیستم خواهیم داشت، اما در همین ویدیو هم شیوه کارکرد Dead Eye را مشاهده کردیم که البته چندان تفاوتی با قسمت قبلی نداشت. در بخش انتهایی تریلر، آرتور زمان را آهسته کرد، سه هدف را مشخص و در یک چشم به هم زدن هر سه آن‌ها را به قتل رساند.

  • مشحصات دیگر

در طول تریلر متوجه شدیم که سلاح‌های درون بازی هرکدام مشخصات منحصر به فرد خود را دارد و می‌توان آن‌ها را قوی‌تر هم کرد. یک ویژگی دیگری که به چشم می‌خورد، رابطه عمیق با اسب‌ها است که به نوعی یاد همان دوران آدم می‌افتد.

منبع: Gamespot

کد خبر 414058

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha