همشهری آنلاین: یک شرکت تحقیقاتی ژاپنی می‌گوید زنان شاغلی که سال گذشته به دلیل زایمان از کار خود استعفا دادند منجر به حدود ۱.۲ تریلیارد ین یا نزدیک ۱۱ میلیارد دلار ضرر مالی شده‌اند.

japan pregnancy

 این یافته در گزارشِ موسسه تحقیقات زندگی دای-ایچی آمده است که داده‌های آن بر اساس نظرسنجی‌های وزارت رفاه ژاپن درباره الگوی گرایش های فرزندآوری بوده است.

این گزارش تخمین می‌زند که سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار زن در ژاپن برای بچه‌دار شدن شغل‌های تمام وقت و پاره وقت خود را ترک کردند.

این گزارش محاسبه می‌کند که غیبت این زنان از محیط کار در طول سال ۲۰۱۷ منجر به از دست رفتن درآمدی در حدود ۵.۴ میلیارد دلار شده است. همچنین ۵.۴ میلیارد دلار دیگر نیز از کاهش بهره وری سازمانی از دست رفته است.

این گزارش می‌گوید که هنگامی که زنان پس از بزرگ کردن فرزندان خود به بازار کار باز می‌گردند اغلب نمی‌توانند به اندازه قبل درآمد کسب کنند. به گفته این موسسه، این روند باعث کند شدن رشد اقتصادی ژاپن شده است.

اقتصاددانان موسسه تحقیقات زندگی دای-ایچی پیشنهاد می‌کنند که کارفرمایان فضاهای مراقبت از کودکان و برنامه‌های مرخصی زایمان خود را گسترش دهند تا بازگشت زنان به کار پس از زایمان تسهیل شود.

کد خبر 414152

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha