همشهری‌آنلاین: وزیر آموزش و پرورش گفت: کار در دوره ابتدایی پیچیده و دشوارتر از سایر دوره‌هاست و معلمان مهربان ابتدایی خود را آماده کرده‌اند تا سال تحصیلی باشکوهی را آغاز کنند.

سید محمد بطحائی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم آغاز سال تحصيلي كلاس‌اولي‌ها و نوآموزان پيش‌دبستاني که در دبستان شهید امیری کیای منطقه ۱۲ تهران برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی گفت: آغاز سال تحصیلی بهاری است که در پاییز شاهد آن هستیم و امسال با ایام بزرگداشت واقعه کربلا و هفته دفاع مقدس مقارن شده و پیام عشق به میهن اسلامی را می‌دهد.

به گزارش ایسنا،محمد بطحائي افزود: خوشبختانه توسعه پیش‌دبستانی در سال‌های اخیر باعث شده بچه‌ها مدرسه را در کلاس اول راحت‌تر تحمل کنند و خود را با شرایط مدرسه تطبیق دهند. سال‌های گذشته بسیاری بچه‌ها در روزهای اول بی‌تاب بودند و گریه می‌کردند اما آرامشی که امروز در بین بچه‌ها وجود دارد به علت توسعه دوره پیش‌دبستانی است.

وزیر آموزش و پرورش سلام ویژه به مربیان پیش‌دبستانی و معلمان ابتدایی داشت و گفت: همه کادر آموزش و پرورش به دنبال فراهم‌کردن فضایی برای با هم زندگی کردن و شادزیستن در مدرسه هستند تا دانش‌آموزان از یادگیری خود لذت ببرند.

بطحائی تاکید کرد: باید موانع پیش‌رو را برداریم. امروز شاهد بودم که در این مدرسه فضای بازی و محوطه مدرسه بسیار کوچک و محدود است و این مشکل بسیاری مدارس دیگر هم هست. تلاش می‌کنیم موانع را برداریم تا دانش‌آموزان از آمدن به مدرسه لذت ببرند.

او همچنین خطاب به دانش‌آموزان گفت: چشمان بسیاری از شما هنوز پف دارد و خواب‌آلوده است. از فردا باید سحرخیزی را تمرین کنید.در این سه چهار ماه عادت کردید صبح دیرتر بیدار شوید که باید تمرین کنید سحرخیز تر باشید.

کد خبر 417048

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha