همشهری آنلاین: بازیکن ۲۶ ساله آلمانی که سال گذشته سلول‌های بنیادی خود را به یک فرد مبتلا به سرطان خون اهدا کرده بود، برنده جایزه بازی جوانمردانه فیفا شد.

تای لنارت

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از بي‌ساكر، لنارت تاي كه سال گذشته از وردربرمن آلمان به تيم فوتبال فنلو در ليگ برتر هلند قرض داده شده بود، در بازي برابر آيندهوون در زمين مسابقه حضور نداشت. با اينكه فنلو اين بازي را سه بر صفر باخت اما تاي جايزه بهترين بازيكن زمين را گرفت و از سوي تماشاگران و تمام بازيكنان به شدت تشويق شد. او آن روز به جاي حضور در تركيب فنلو، براي اهداي سلول‌هاي بنيادي خود به يك بيمار سرطاني به بيمارستان رفته بود.

مهاجم آلماني كه امسال به تيم فوتبال ارزروم‌اسپور در ليگ تركيه منتقل شده، شامگاه دوشنبه در لندن پس از دريافت جايزه بازي جوانمردانه فيفا گفت: «بسيار خوشحالم و افتخار مي‌كنم كه كار من در افزايش اهداي سلول‌هاي بنيادي تاثير مثبت داشت. وقتي اين فرصت را يافتم كه به يك بيمار مبتلا به سرطان خون كمك كنم، گزينه‌اي ديگر جز همين كمك نداشتم و بهترين هديه براي من افزايش خيره‌كننده اهداكنندگان سلول‌هاي بنيادي در هلند است.»

تاي كه پيش‌تر اطلاعات مربوط به DNA خود را در پايگاه سلول‌هاي بنيادي ثبت كرده بود، وقتي فهميد مي‌تواند به يك بيمار سرطاني كمك كند لحظه‌اي درنگ نكرد و اين فداكاري او با استقبال همبازي‌ها، مربيان و مسئولان فنلو مواجه شد. غيبت بازيكن آلماني ماه مارس گذشته اتفاق افتاد و گفته مي‌شود از آن زمان ميزان اهداي سلول‌هاي بنيادي در هلند به شدت افزايش يافته است.

آن روز روي پيراهن برخي حاضران كنار زمين عبارت «از لنارت پيروي كنيد و اهداكننده سلول بنيادي باشيد» به چشم مي‌خورد. تماشاگران فيليپ اشتاديون هم اوايل نيمه اول بازي با آيندهوون يك دقيقه بازيكن فداكار خود را تشويق كردند. لنارت هفت سال پيش هم به آن بيمار سلول بنيادي اهدا كرده بود.

کد خبر 417390

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha