چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

مجید رئوفی: خوشا به حال ما که هم عصر استادی همچون محمدرضا شجریان هستیم.

سالها بعد، آنها که تاریخ هنر ایران را مرور می کنند، به این خوش شانسی ما غبطه خواهند خورد. باید چند نسل بگذرد تا آوازخوانی همچون او ظهور کند که چنین در دل یک ملت منزل گزیند. خوشا به حال ما
استاد خوشحال از موفقیت پسر، اخبار سرخوشانه کنسرت‌های اروپا را از زبان همایون می‌شنید. این اولین باری بود که استاد، فرزند را همراهی نمی‌کرد. مردم برای یک شجریان دیگر فریاد می‌زدند.

شاید انها هم نمی‌دانستند که استاد مسلم آواز ایران، این روزها ناخوش است. این روزها، همایون به همراه دوستان پدر، از شهری به شهر دیگر سفر می کند و به تازگی خبردار شده که پدر را به بیمارستان برده‌اند.

***

استاد  محمدرضا شجریان صبح یکشنبه در بیمارستان کسرای تهران بستری شد. نزدیکان استاد شجریان خبر بستری شدن استاد را به اطلاع رسانه‌ها نرسانده‌اند. اما وقتی شخصی با اهمیت و نام‌آوری چون شجریان در بیمارستانی بستری شود، خبر بسیار بسیار زودتر از آنچه تصور می‌شود، منتشر می‌شود.

وقتی این خبر، به خبرگزاری‌ها راه یافت، بستگان استاد، ترجیح دادند مسئله را با مردم نگران در میان بگذارند. مگر چند استاد آواز همچون شجریان دارند؟

به هر ترتیب، اعلام شد که :"حال استاد در حال حاضر مساعد است و مشکل حادی ندارند."

تماس ها آغاز شد و نزدیکان و دوستان استاد با این پرسش رو به رو شدند که ماجرا چیست؟ حال استاد چگونه است؟ و خبر رسید که: "استاد شجریان ظاهرا به دلیل ناراحتی ریوی در بخش ‪ ۵‬بیمارستان کسری بستری شده است."

اما کسی درباره جزئیات ماجرا سخنی نمی‌گفت. می‌گفتند پزشکان در تلاشند تا بیماری استاد را تشخیص دهند."

روز دوشنبه، برای آن که از نگرانی‌ها کاسته شود اعلام شد که: "استاد شجریان در بیمارستان بستری است و حال عمومی ایشان رضایتبخش است." بسیاری از علاقه‌مندان استاد که شنیده بودند ایشان در بیمارستان کسری بستری شده‌اند، به این بیمارستان مراجعه کردند اما از ورود آنها به بیمارستان ممانعت شد. هواداران صدای استاد، نمی‌توانستند در منزل بنشینند و خبرها را از رسانه‌ها پی‌گیری کنند.

کتایون خوانساری همسر استاد شجریان هم گفت: "استاد به علت ناراحتی ریوی در بیمارستان بستری شده است و پس از مجوز پزشکان معالج مرخص خواهد شد. در حال حاضر پزشکان بیمارستان، استاد شجریان را ممنوع‌الملاقات کرده‌اند و از علاقمندان استاد خواسته‌اند از حضور در بیمارستان خودداری کنند."

البته کتایون خوانساری اعلام جزییات بیشتر در این زمینه را به روزهای آینده موکول کرد تا ماجرا همچنان نامکشوف باقی بماند. در این شرایط است که شایعات آزاردهنده هم آغاز می‌شوند. برخی می‌گویند این بیماری سرطان است.

روز سه شنبه اعلام شد که استاد مورد عمل جراحی قرار گرفته و این عمل هم موفقیت آمیز بوده است: "عمل جراحی ریه محمدرضا شجریان دیشب با موفقیت به پایان رسید و او بعد از جراحی بخش سرطانی ریه‌اش طی یک عمل جراحی، اکنون در وضعیت مطلوب به سر میبرد. استاد شجریان بعد از عمل جراحی و پایان بیهوشی به بخش منتقل شده و حال عمومی وی رو به بهبود است."

***

می‌گفتند شرایط استاد رو به بهبود است اما مگر همین حرف‌ها برای برطرف کردن نگرانی‌ها کافی بود.

مسئولان شرکت دل آواز دست به کار شدند و پیغام ویدیویی کوتاه را بر روی سایت این شرکت قرار دادند که در آن استاد شجریان نشسته بر تخت و در حالی که لباس سفیدی برتن داشت خطاب به علاقه مندانش می‌گفت:" سلام بر هنرمندان و دوستداران هنر، من الان بعد از عمل در بیمارستان کسری هستم. حالم هم خوب است. ان شاء‌الله تا چند وقت دیگر، کنسرت‌هایم را هم برگزار می کنم. درود بر همه شما"

دعا می‌کنیم که استاد بی بدیل موسیقی ایران، با بازیابی کامل سلامتش، به جمع علاقه‌مندانش بازگردد. انشاء الله

همشهری امارات

کد خبر 44219

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز