ناصر گودرزوند افزود: با آغاز اجرای عملیات احداث تونل صدر این بزرگراهها به صورت زیر گذر به یکدیگر متصل میشوند.
وی تصریح کرد: طرحهای مختلفی برای اجرای این پروژه وجود دارد اما به طور قطع نقطه ابتدای این تونل از منطقه تلاقی بزرگراه نیایش با کردستان است.
گوردزوند افزود: این تونل که بزرگی پروژه آن با پروژه احداث تونل توحید برابری میکند، میتواند با عبور از بزرگراه مدرس مسیر دسترسی این بزرگراهها را فراهم کند.
به گزارش خبرگزاری شهر وی افزود: در گزینهها و موارد پیشبینی شده برای اجرای این پروژه برترین گزینه که بیشترین آرا کارشناسان را در اختیار دارد مسیری است که طی آن یک مسیر متفاوت برای رفت و یک مسیر برای برگشت طراحی میشود.
وی ادامه داد: این مسیر با عبور از زیر خیابان ولیعصر و حرکت در امتداد خیابان اسفندیاری، عبور از زیر خیابان مدرس و آفریقا مسیر شرقی را طی کرده و به سطح خیابان متصل میشود.
وی افزود: در مسیر غرب به شرق این تونل حرکت غربی خود را از نقطه تلاقی مدرس به سمت بزرگراه صدر با حرکت مستقیم از زیر خیابان ولیعصر و پارک لاله به سمت نیایش طی کرده و در نقطه تلاقی بزرگراه کردستان به سطح خیابان متصل میشود.
وی با بیان اینکه این تونل به طول دو هزار و 550 متر در مسیرهای رفت و برگشت مشکلات متعدد ترافیکی در این مسیرها را نیز حل میکند افزود: از مهمترین مزایایی این مسیر که اجرای آن بیشترین آرا را در اختیار دارد ساماندهی ترافیک بسیاری از خیابانها و مسیرها، اجراییتر بودن آن و کم هزینه بودن نسبت به دیگر مسیرهاست.
وی افزود: در یکی دیگر از موارد و مسیرهای طراحی شده طول مسیر تونل 5/11 متر است و با یک مسیر رفت و برگشت مشترک دو نقطه را به یکدیگر متصل میکند.
وی گفت: این مسیر طراحی شده نیز یکی از گزینههای مورد نظر است که آرا زیادی را برای اجرا به خود اختصاص نداده است.