چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردان میانسالی که در هفته بیش از هفت تخم مرغ می‌خورند، در معرض خطر بالاتر مرگ زودرس هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز بر اساس نتایج یک بررسی جدید که  در نشریه تغذیه بالینی آمریکا منتشر شده است، در مورد مردانی که دیابت دارند، خوردن تخم‌ مرغ به هر میزان در دوره 20 ساله مورد بررسی باعث افزایش خطر مرگ شده است.

با انتشار نتایج این  بررسی یک مورد دیگر به حجم فزاینده‌ای از شواهد اغلب متضاد در مورد میزان بی‌خطر خوردن تخم مرغ افزوده می‌شود. این تحقیق این مسئله را  که چه چیزی در تخم مرغ ممکن است بر خطر مرگ تاثیر بگذارد، بررسی نکرده است.

پژوهشگران دانشکده پزشکی هاروارد که این بررسی جدید را انجام داده‌اند، می‌گویند مردان غیرمبتلا به دیابت می‌توانند حداکثر تا شش تخم مرغ در هفته بخورند، بدون اینکه در معرض خطر بیشتر مرگ قرار گیرند، اما خوردن بیش از این مقدار تخم مرغ در هفته 23 درصد خطر مرگ را افزایش می‌دهد.

تخم مرغ سرشار از کلسترول است  که میزان بالای آن در خون باعث انسداد شریان‌ها و افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی می‌شود.

دکتر رابرت اکل از دانشگاه کلرادو و رئیس سابق انجمن قلب آمریکا در مورد نتایج این تحقیق می‌گوید با توجه به نتایج این تحقیق مردان میانسال دست کم باید در مورد تعداد تخم مرغی که می‌خورند، مراقب باشند.

او می‌افزاید: "البته به یاد داشته باشید که تخم مرغ مانند سایر غذاها نه  صرفا خوب است و نه صرفا بد و می‌تواند بخشی از یک  رژیم غذایی سالم باشد."

پژوهشگران هاروارد 21377 مرد را که در  تحقیق بسیار بزرگتر "مطالعه بهداشت پزشکان" - بررسی  وضع سلامتی و شیوه زندگی پزشکان از سال 1981 - مورد بررسی قرار داده بودند.

کد خبر 48311

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز