چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

گروه ورزشی: در حالی که نشست روز سه‌شنبه اعضای هیأت‌مدیره باشگاه استقلال به‌خصوص پس از شکست آبی‌پوشان رنگ‌ و بوی انتقاد از کادرفنی را به خود گرفته بود،

نهایتاً تصمیمات در راستای محدود کردن دامنه اختیارات ناصر حجازی به نتیجه رسید. اظهارنظر علی فتح‌الله‌زاده کار را تمام کرد؛ «حجازی فقط پیشنهاددهنده است و فیروز کریمی درخصوص مسائل فنی اختیار تام دارد.»

نکته جالب توجه اینکه پیش از تشکیل جلسه هیأت‌مدیره برخی از اعضا در گفت‌وگوهای رسانه‌ای بیشتر علیه فیروز کریمی موضع منفی اتخاذ کرده بودند تا ناصر حجازی. اما در جریان جلسه اتفاقات طور دیگری رقم خورد و به خصوص دو تن از اعضای هیأت‌مدیره خواستار آزادی عمل فیروز کریمی در حوزه مسائل فنی استقلال شدند.

مفهوم پیشنهاد اما روشن بود؛ اخراج محترمانه حجازی. اعضای هیأت‌مدیره همچنین در خصوص شایعات چندروز اخیر مبنی بر برکناری فیروز کریمی از سمت سرمربیگری استقلال واکنش‌های منفی نشان دادند. یکی از خبرگزاری‌ها دیروز در گزارشی از جلسه هیأت‌مدیره نوشت: «هیأت‌مدیره باشگاه استقلال از فیروز کریمی حمایت کردند.»

سخنگوی باشگاه استقلال در این باره توضیح داده است: «در نشست هیأت‌مدیره چند موضوع مهم مورد بررسی قرار گرفت که بررسی نتایج استقلال هم بخشی از جلسه را تشکیل می‌داد.»هاشم ساعدی سپس به نکته مهمی اشاره می‌کند و می‌گوید: «پیشنهاد آقای فتح‌الله‌زاده بود که در راستای موفقیت تیم در بازی‌های جام حذفی و دستیابی به جایگاهی مناسب در جدول لیگ‌برتر، تصمیم‌گیری درباره مسائل فنی فقط برعهده فیروز کریمی باشد.» ساعدی همچنین خبر داد: «هیأت‌مدیره در صورت کسب هر نتیجه‌ای تا پایان فصل قصد دارد کریمی را در استقلال حفظ کند.» این در حالی است که طبق آخرین اخبار، به دست آوردن یکی از جام‌های قهرمانی شرط اصلی تمدید قرارداد با فیروز کریمی است و در غیر این صورت هیچ تضمینی برای نگه‌داشتن او وجود ندارد.

حجازی می‌ماند
اظهارنظرهای متناقض مدیرعامل باشگاه استقلال طی کمتر از 24 ساعت، گمانه‌زنی درخصوص آینده حجازی با استقلال را سخت کرده است. معما از نقطه‌ای شروع می‌شود که علی فتح‌الله‌زاده می‌گوید: «حجازی همچنان مدیرفنی استقلال است» و بعد در مصاحبه‌ای دیگر تأکید می‌کند: «حجازی مشاور باشگاه خواهد بود.» وی گویا دوست ندارد به شکلی مستقیم عذر حجازی را از حضور در استقلال بخواهد. شاید به همین دلیل بود که صبح روز گذشته از ناصر حجازی خواست تا در باشگاه حضور پیدا کند.

راه‌آهن، آخرین فرصت فیروز کریمی
در حالی که نگاه رسانه‌ها متوجه موضوع محدود کردن دامنه اختیارات فنی ناصر حجازی در استقلال است، یک منبع آگاه دیروز پشت پرده تصمیم جدید باشگاه استقلال را فاش کرد. وی گفت: «بازی با راه‌آهن آخرین فرصت فیروز کریمی برای حضور در استقلال است.»
این منبع آگاه ادامه داد: «هیأت‌مدیره که قبل از تشکیل جلسه عملکرد کریمی را سخت به چالش کشیده بود در واقع با خارج کردن ناصر حجازی از معادلات فنی تیم سعی دارد هیچ بهانه‌ای برای کریمی باقی نگذارد.» این درحالی است که مطرح شدن پیشنهاد محدودیت حجازی از سوی علی فتح‌الله‌زاده نیز این گمانه را قوت می‌بخشد.

مدیرعامل باشگاه استقلال روز گذشته در گفت‌وگو با مهر تأکید کرد: «من به عنوان مدیرعامل باشگاه برای اینکه در امر هدایت تیم تشتت آرا نباشد و به طور مثال در زمان پیروزی یا شکست احتمالی یک نفر پاسخگو باشد از اعضای هیأت‌مدیره خواستم تا سرمربی را مسئول برد و باخت‌ها بدانیم که این مورد از سوی مدیران باشگاه مورد تأیید قرار گرفت.»
تکلیف ناصر حجازی چه خواهد شد؟ علی فتح‌الله‌زاده در پاسخ به این سئوال گفته است: «او مدیرفنی است و همانند گذشته گزارش‌های فنی درخصوص شرایط تیم را به مدیرعامل باشگاه ارائه می‌کند.» وی همچنین شایعه اخراج حجازی را رد کرد. فتح‌الله‌زاده گفت: «هیأت‌مدیره در مسائل اجرایی وارد نمی‌شود و در جلسه روز سه‌شنبه نیز محور بحث ما حمایت از کریمی بود.»
نفریه: حجازی، مدیرفنی تیم‌های پایه است
محمدسعید نفریه که تقریباً در بیشتر تصمیم‌گیری‌ها همسو با علی فتح‌الله‌زاده حرکت می‌کند ضمن تکذیب اخراج ناصر حجازی از استقلال وی را مدیرفنی تیم‌های پایه‌ استقلال دانسته است. عضو هیأت‌مدیره باشگاه استقلال تأکید کرد: «امیدواریم حجازی در زمینه تیم‌های پایه به استقلال کمک کند.»

این تصمیم که در واقع نوعی تبعید برای حجازی محسوب می‌شود در حالی مورد تأکید برخی از اعضای هیأت‌مدیره قرار گرفته است که گفته می‌شود علی فتح‌الله‌زاده تاکنون مسئولیت اعلام آن را برعهده نگرفته است. در همین حال منابع آگاه می‌گویند فتح‌الله‌زاده از سوی یکی از اعضای پرنفوذ باشگاه استقلال برای اخراج حجازی تحت فشار قرار گرفته است. محمدسعید نفریه اما ضمن رد تحت فشار قرار گرفتن علی فتح‌الله‌زاده تأکید کرده است: «مصاحبه‌های آقای حجازی پس از باخت که گفته بودند تذکر لازم را به کادرفنی داده بودم اما گوش نکردند، باعث شد چنین تصمیمی گرفته شود چراکه مطرح کردن این حرف‌ها تأثیرات خاص خودش را بر تیم خواهد گذاشت.»

استقلال که در حال حاضر با 38 امتیاز  در جایگاه هفتم جدول لیگ برتر قرار گرفته با دست زدن به اصلاحاتی در درون کادرفنی تیم، قصد دارد عنوان قهرمانی جام حذفی را از آن خود کند. اتفاقی که اگر فیروز کریمی موفق به انجام آن نشود شرایط ادامه فعالیت وی در استقلال به مخاطره خواهد افتاد. کنار گذاشتن ناصر حجازی از امور فنی تیم حالا یکی از آخرین تاکتیک‌های علی فتح‌الله‌زاده برای رهایی از فشار هیأت‌مدیره به حساب می‌آید.

تصمیمی که دیروز حجازی خیلی کوتاه در واکنش به آن گفت: «جالب است که قبل از صحبت کردن با من درباره‌ام تصمیم می‌گیرند.»

وی ادامه داد: «پس از جلسه با فتح‌الله‌زاده تصمیم می‌گیرم. شاید این هفته در برنامه 90 حاضر شوم و همه حرف‌هایم را مطرح کنم. به هرحال قبل از گفت‌وگو با فتح‌الله‌زاده درباره تصمیمات اخیر صحبتی ندارم.»

با کنار رفتن ناصر حجازی از استقلال، کریمی چاره‌ای جز شکست راه‌آهن و راهیابی به نیمه‌نهایی جام حذفی ندارد، در غیر این صورت شاید مسئولان باشگاه استقلال به شخص سوم جدی‌تر از قبل فکر کنند.

کد خبر 49021

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز