جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسبق آمریکا محاصره تحمیلی و ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه نوارغزه را جنایت و اقدامی وحشیانه خواند.

به گزارش مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، جیمی کارتر پس از دیدار خود با رهبران حماس در قاهره از جمله سعید صیام و محمود الزهار در سخنانی در دانشگاه آمریکایی قاهره، محاصره نوار غزه را جنایت و اقدامی وحشیانه توصیف کرد و گفت: مردم از گرسنگی می‌میرند و این وحشیگری به منزله مجازات مردم غزه است و جنایت به شمار می رود و گمان می‌کنم که ادامه آن نفرت انگیز است.

برپایه این گزارش، کارتر بر ضرورت شرکت دادن حماس درهرگونه تدبیری که شاید منجر به صلح شود، تاکید کرد و به برخی مسئولان صهیونیستی اشاره کرد که آماده نشست با حماس هستند. وی ابراز امیدواری کرد که این امر در آینده نزدیک صورت گیرد.

کارتر افزود: تلاش‌های آمریکا و اسرائیل برای از بین بردن حماس با ایجاد وضعیت نامناسبی برای مردم غزه نتایج معکوسی داشته و دارد.

برپایه این گزارش، رئیس جمهوری اسبق آمریکا گفت: رهبران جنبش حماس که تاکنون با آنها ملاقات کرده است به وی گفته اند که آنها توافقنامه (احتمالی) صلح با اسرائیل را که ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان از طریق مذاکرات به آن دست بیابد، در صورت موافقت فلسطینی‌ها با آن در یک همه پرسی عمومی، خواهند پذیرفت.

کارتر قرار است با خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در شهر دمشق پایتخت این کشور دیدار و گفتگو کند.

کد خبر 49100

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز