سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۸:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم ملی تکواندوی کشورمان با کسب مدال طلای عبداللهی با اقتدار کره جنوبی را کنار زد و قهرمان آسیا شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر فرزاد عبداللهی در آخرین روز مسابقات قهرمانی آسیا در چین  توانست در دیدار پایانی این وزن با اقتدار و با نتیجه 6 بر 1 حریف چینی خود را مغلوب کند و تعداد مدالهای طلای ایران را که پیش‌تر قهرمانی‌اش مسجل شده بود افزایش دهد. 
   
 عبداللهی در این رقابت ها ابتدا رقیب پاکستانی را با نتیجه 7 بر صفر شکست داد و سپس در دور دوم تکواندوکاری از قزاقستان را هم در رقابتی نزدیک و فشرده 2 بر 1 مغلوب ساخت و در دور سوم حریف تایلندی را با نتیجه 4 بر 1 از پیش رو برداشت.

عبداللهی در دیدار پایانی نیز مقتدرانه با نتیجه 6 بر 1 حریف چینی خود را شکست داد و مدال طلای هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا را به گردن آویخت.

تیم تکواند مردان کشورمان با مدال طلای عبداللهی چهار طلایی شد و در مجموع توانست با کسب 60 امتیاز و با 4 مدال طلا و یک نقره پس از 36 سال فاتح این رقابت ها و آقای آسیا شود .

تیم تکواندو بانوان ایران نیز که در این مسابقات آْسیایی شرکت کرده بود با یک مدال طلا و یک برنز و کسب 20 امتیاز به مقام چهارمی نایل آمد و تیمهای زنان تیم های تکواندو و بانوان چین با کسب 52، چین تایپه 38 و کره جنوبی هم با 36 امتیاز به ترتیب مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

 در این مسابقات در بخش بانوان فاطمه نعمتی طلا،سهیلا سیاحی برنز و در بخش مردان نیز کوروش رجلی، فرزاد عبداللهی، محمد باقری معتمد و علیرضا نصر آزادانی مدال طلا و رضا نادریان مدال نقره را برای تیم تکواندو ایران به ارمغان آوردند.

در پیکارهای این دوره تکواندو کاران تیم های چین با کسب 34 و کره جنوبی دارنده عنوان قهرمانی پیاپی 17 دوره این رقابت ها هم با 32 امتیاز به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.

بدین ترتیب در پایان این مسابقات نخستین بار تیم تکواندو کره جنوبی که در 17 دوره قبلی جایگاه اولی را به صورت پیاپی در اختیار داشت این بار نتوانست حریف ایران شود و در رده سوم جای گرفت.

 رقابت های تکواندو قهرمانی آسیا هر دو سال یک بار بر گزار می شود و تیم تکواندو ایران تا کنون نتوانسته بود از کره جنوبی قهرمانی را بگیرد.

تکواندو کشورمان همچنین در رقابت های جهانی پس از کره جنوبی سالها مقام نایب قهرمانی را در اختیار دارد و در رقابت های تکواندو جام جهانی هم فقط یک بار موفق به کسب مقام قهرمانی شده است.

کد خبر 50316

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز