دوشنبه 23 مهر 1397 | به روز شده: 55 دقیقه قبل

HAMSHAHRIONLINE

The online version of the Iranian daily Hamshahri
ISSN 1735-6393
سه شنبه 10 اردیبهشت 1387 - 20:02:18 | کد مطلب: 50363 چاپ

آشنایی با نکاتی درباره ورزش حین بارداری

زندگی > خانواده - همشهری آنلاین:
نیازی به متوقف‌کردن ورزش حین بارداری نیست، اما دکتر شما باید از ورزش‌های شما اطلاع داشته باشد و انجام آن را تایید کند

به خصوص اگر پیش از بارداری ورزش نمی‌کرده‌اید و اکنون قصد دارید ورزش را شروع کنید، با دکترتان صحبت کنید.

در مورد ورزش در حین بارداری به این توصیه‌ها عمل کنید:

  • ورزش‌های کگل (Kegel exercises) (برای تقویت عضلات کف لگن)، شنا، پیاده‌روی و یوگا تحت نظارت پزشک معمولا بی‌خطر است.
  • دوچرخه‌سواری معمولا بی‌خطر است، اما باید مراقب افتادن باشید.
  • اهسته‌دویدن،دویدن و ورزش‌های آئروبیک در صورتی که پیش از بارداری به طور مرتب آنها را انجام می‌داده‌اید، مجاز هستند.
  • از اسکی و اسب‌سواری پرهیز کنید.
  • بدون توجه به نوع ورزشی که انجام می‌دهید، از گرمای مفرط پرهیز کنید. و اگر سرعت ضربان قلب شما بیش از حد بالا  رفت (بیش از 140 ضربه در دقیقه)، ورزش را متوقف کنید.
  • همچنین اگر دچار خونریزی واژنی، سرگیجه، احساس سیاهی‌ رفتن چشم‌ها، تنگ‌نفس، انقباضات رحمی یا احساس تهوع هستید، ورزش را قطع کنید.

HealthDay News, 29 Apr., 2008

در همین زمینه: