شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۸:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: خوسه لوییس ساپاترو برای اولین بار پس از مجادله لفظی میان هوگو چاوز و پادشاه اسپانیا، با رییس جمهوری ونزوئلا دیدار کرد.

به نوشته ال موندو، دبیرکل دولت اسپانیا در امور ایبرو آمریکا گفت: این دیدار اولین گام برای برقراری مجدد و عادی سازی روابط بود.

دیدار میان سران اسپانیا و ونزوئلا 35 دقیقه به طول انجامید، که گفته می‌شود طولانی‌ترین دیدار دوجانبه، در حاشیه پنجمین اجلاس آمریکای لاتین، کشور‌های حوزه دریای کارائیب و اتحادیه اروپا در لیما بوده است.

خوسه لوییس ساپاترو نخست وزیر اسپانیا درباره دیدار با هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا، به خبرنگاران گفت:ملاقات صمیمانه‌ای بود و جو اعتماد بر این دیدار حاکم بود. خطاب به چاوز گفتم:مهمترین عامل در روابطْْ، احترام سازمانی است. چاوز نیز محترمانه این مساله را به طور کامل تایید کرد.

در جریان ملاقات سران اسپانیا و ونزوئلا تنها وزرای امورخارجه دو کشور حاضر بودند و خبرنگاران برای آنکه دو طرف بتوانند آزادانه با یکدیگر مذاکره کنند، در جریان این ملاقات حضور نداشتند.

دیدار هوگو چاوز با خوسه لوییس ساپاترو نخست وزیر اسپانیا برای اولین بار پس از بروز مناقشه میان دو کشور در اجلاس ایبرو امریکن انجام گرفت. در جریان اجلاس ایبرو امریکن، پادشاه اسپانیا که از انتقادات هوگو چاوز نسبت به نخست وزیر سابق کشورش به خشم آمده بود، با اظهاراتی ملامت بار رییس جمهوری ونزوئلا را خطاب قرار داده بود.[اختلاف سران ونزوئلا و اسپانیا در اجلاس ایبرو امریکن]

کد خبر 52085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز