آشنایی با خواص قارچ

تغذیه > میوه و سبزی- قارچ از جمله گیاهان بدون گل و کلروفیل است که انواع مختلفی دارد

البته بعضی از آنها که به صورت خودرو و وحشی در کنار رودخانه‌ها و جنگل‌ها یافت می‌شوند، سمی هستند و خوردن آنها بسیار خطرناک است ولی انواع دیگری مانند قارچ‌های صدفی و دکمه‌ای وجود دارند که به صورت پرورشی تولید می‌شوند و می‌توانند جایگزین خوبی برای گوشت باشند.

شما می‌توانید قارچ را به صورت خام در سالاد و به صورت پخته،‌ در انواع و اقسام خوراک‌ها، ماکارونی و حتی خورش‌ها مورد استفاده قرار دهید.
- قارچ‌های خوراکی مصرفی باید جوان و تازه بوده و داخل آنها اثری از کپک،‌ کرم و خاک وجود نداشته باشد.

- قارچ‌ها را نباید داخل آب خیس کنید. برای شست‌وشوی آن فقط کافی است قارچ را زیر شیر آب بشویید و بلافاصله داخل سبدی قرار دهید تا آب حاصل از شست‌وشوی آن خارج شود.

دسن

پرونده‌ها:

more  آشنایی با روش آماده سازی قارچ / آشنایی با روش تهیه خوراک مرغ و قارچ / آشنایی با روش تهیه ساندویچ قارچ و سیر / آشنایی با روش تهیه سوپ قارچ / آشنایی با روش تهیه ساندویچ قارچ کبابی / آشنایی با روش تهیه سس قارچ / آشنایی با روش تهیه املت قارچ و سوسیس / آشنایی با روش تهیه پنکیک قارچ / آشنایی با روش تهیه سوپ خامه‌ای قارچ و بروکلی / آشنایی با روش تهیه قارچ شکم‌پر

دسن

- هنگام سرخ کردن قارچ‌ها، ابتدا روغن را گرم کرده، سپس فقط برای 2 تا 3 دقیقه آنها را حرارت دهید. در غیر این صورت، قارچ آب می‌اندازد و حجم آن حتی به نصف کاهش می‌یابد زیرا حدود 90 درصد از وزن قارچ را آب تشکیل می‌دهد؛ در ضمن برای آنکه قارچ هنگام پخت تغییر رنگ ندهد و سفیدی آن حفظ شود، به قارچ در حال پخت، ‌آب‌لیمو ترش اضافه کنید.

قارچ‌های خوراکی مقدار کمی چربی دارند و منبعی غنی از مواد معدنی شامل پتاسیم، سدیم، کلسیم، منیزیم، منگنز، آهن، فسفر، ید و همچنین ویتامین‌های C و B است.
میزان پروتیین قارچ خوراکی 3 تا 6 درصد وزن آن را تشکیل می‌دهد که 70 تا 90 درصد پروتیین موجود در آن قابل جذب است.

- قارچ برای تقویت عمومی بدن، رفع خستگی، ضعف و نارسایی کبد و همچنین کمبود ویتامین و املاح معدنی مفید است.

- به آن دسته از افرادی که روی پوستشان جوش و لک وجود دارد و به طور کلی از ناراحتی‌های پوستی در رنجند، توصیه می‌شود قارچ زیاد مصرف کنند. هم‌چنین قارچ دارای مقدار زیادی اسیدفولیک هم هست.

100 گرم قارچ چه دارد؟

انرژی پروتیین کربوهیدرات چربی فیبر ویتامینC B3 B2
7/8کیلوکالری 01/1گرم 43/1گرم 12گرم 24/0گرم 6/8میلی گرم 38/2 52/.میلی گرم
در همین زمینه:
شنبه 18 خرداد 1387 - 18:35:47
کد مطلب: 54019
نسخه چاپی
پربیننده ترین