همشهری آنلاین: داوران دومین جشنواره هنرهای تجسمی دامون‌فر پیش‌بینی کردند، بسیاری از نقاشانی که در این نمایشگاه آثاری دارند، امید آینده هنرهای تجسمی ایرانند و در آینده نه چندان دور به موزه های بزرگ دنیا راه می‌یابند.

دومین جشنواره هنرهای تجسمی دامون‌فر ویژه جوانان زیر ۲۵ سال ایران با حضور بیش از ۱۵۰ نفر در مجموعه هنری آسمان و عصر جمعه با حضور قریب به ۷۰۰ نفر در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.

سیف الله پویا راد مدیر جشنواره هنرهای تجسمی دامون‌فر در این مراسم گفت: در این جشنواره به دنبال نشان دادن تصویری واقعی از توانایی‌های نقاشان جوان ایرانی هستیم. تابلویی که در این جشنواره، دامون فر بر آنست به دنیا بنمایاند امیدبخشی، خلاقیت و توانمندی نقاشان جوان ایران بزرگ است.

پویا راد با اشاره به اینکه از میان ۴۰۴۵ اثر رسیده تنها ۳۰۰ اثر امکان نمایش در سه نگارخانه را یافتند گفت: در همه ۳۷۰۰ اثر راه یافته به بخش مسابقه صداقت و عشق موج می‌زد که به دلیل محدودیت فضای نگارخانه‌ها امکان نمایش پیدا نکردند

فرح اصولی یکی از داوران جشنواره هنرهای تجسمی دامون‌فر، صبح جمعه ۲۴ خرداد ماه در بخش نخست افتتاحیه این رویداد در آسمان گفت: بسیاری از هنرمندانی که در این نمایشگاه آثاری دارند جزو بهترین‌های امروز نقاشان جوان ایرانند، آنها آینده جامعه تجسمی هستند و در آینده آثارشان به موزه‌های بزرگ دنیا راه خواهد یافت.

وی نقاشی جوانان را نبض واقعی جامعه، منتقد وضعیت موجود دانست و گفت: هنر نشانه تلاش و پیشرفت هر جامعه است و باید با اشاعه صحیح آن به پویایی و تصویری که از جامعه ایران در دنیا ارائه می شود کمک کرد.

اصولی با یادآوری این نکته که تعداد نقاشان ۷۰ ساله زن ایران بسیار اندک است از حضور پرشمار دختران در دومین جشنواره هنرهای تجسمی دامون فر ابراز خشنودی کرد و خواستار حرکت جدی و مستمر آنان شد.

حسین خسروجردی رییس هیأت داوران دومین جشنواره هنرهای تجسمی دامون‌فر، عصر جمعه در بخش دوم افتتاحیه در فرهنگسرای نیاوران گفت: این نمایشگاه بسیار جذاب است زیرا جوانان نقاش برپایه تعهد و هویت ایرانی و با توجه به دردهای اجتماعی آثار خود را خلق کردند و از سوژه‌هایی که منعکس کننده فانتزی بی‌درد هستند پرهیز کرده‌اند.

حسین خسروجردی جوان ایرانی را جوان برگزیده دنیای معاصر خوانده و پیش بینی کرد آثار شماری از نقاشان این جشنواره در سال‌های بعد با اقبالی فراتر از گستره ایران رو به رو می‌شود.

وی خطاب به جوانان نقاش حاضر در این نمایشگاه گفت: در ۱۰ سال آینده قیمت آثار شما ۱۰۰ برابر امروز خواهد شد لذا باید برای مقوله قیمت گذاری روی آثار بسیار حساس باشید و به هیچ وجه نباید حراج‌های آنسوی مرز شما را به اشتباه بیاندازد و لازم است که نقاشان جوان در تعیین قیمت واقعی آثار خود از کارشناسان خبره و منصف کمک بگیرند.

در ادامه مراسم محمدعلی بنی اسدی دیگر عضور شورای داوری این جشنواره گفت: از دیدن آثار نقاشان جوان حیرت کردم انتظار چنین کیفیتی را در آثار نقاشان زیر ۲۵ سال نداشتم و اعتقاد دارم جوانان این دوره نقاشی کشورمان تواناترین جوانان هنرمند در طول تاریخ نقاشی ایرانند.

در پایان این مراسم از برگزیدگان دوسال پیش جشنواره هنرهای تجسمی دامون فر که در این مدت دربینال‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی درخشیده‌اند تقدیر شد در این بخش از «بهمن محمدی»، «وحید چمانی»، «سارا خلفی خامنه» و «سارا حسنخان» تقدیر به عمل آمد.

در حاشیه این نمایشگاه کارگاه‌های تخصصی نقاشی کودکان هر روز از ساعت ۱۸ زیر نظر یاسمین سینایی برپا می‌شود و دو کارگاه تخصصی ویژه نقاشان که در روزهای ۲۸ و ۲۹ خرداد در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهند شد.

کد خبر 54877

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز