دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: تازه‌ترین کار حسین پرنیا آلبومی است با آواز علی‌جهاندار به نام ساکن جان که به زودی به بازار موسیقی عرضه خواهد شد.

حسین پرنیا که با کار مشترکش با زنده یاد ایرج بسطامی به نام «من مانده‌ام تنهای تنها» شهرتی خاص در میان علاقه‌مندان به موسیقی پیدا کرده بود، با حضور خود در همشهری آنلاین و ضمن اعلام این خبر گفت: کار بی‌کلام اجرایی است که در چک و دوبی داشتم. این اثر جرعه نگاه نام دارد و در ماهور و بیات ترک ساخته شده است.

پرنیا درباره ویژگی این کار گفت: این کار قطعه‌ای است برای سه ساز سنتور، دمام، و طبلا که کل آلبوم را شکل می‌دهد و در آن تغییری در گام ماهور داده‌ام و مدولاسیونی به همایون و اصفهان و بازگشت به ماهور داشته‌ام که تا کنون چنین کاری صورت نگرفته بود.

پرنیا که چندی پیش انتقادی سخت از کارهای محسن نامجو صورت داده بود[انتقاد حسین پرنیا از کارهای نامجو] درباره کار با کلامش با علی جهاندار گفت: این کار «ساکن جان» نام دارد که به همراه کار دیگری به نام «ذوق جنون» قرار است به زودی به بازار موسیقی عرضه شود.

پرنیا درباره ویژگی آواز جهاندار گفت: آقای جهاندار از جمله آوازخوانان شاخص موسیقی آوازی‌اند که صدایی ویژه و منحصر به خود دارند و انصافا آوازهای این آلبوم را بسیار زیبا و تاثیرگذار خوانده‌اند.

به گفته پرنیا آلبوم «ساکن جان» چهار تصنیف دارد که روی اشعار مولوی، محمد علی بهمنی وهوشنگ ابتهاج ساخته شد و اشعار آواز هم از فریدون مشیری و حافظ است

کد خبر 55167

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز