یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مظفر شفیعی از شاگردان شناخته شده آواز استاد محمد رضا شجریان به همراه گروه موسیقی مهربانی در ساعت 20 روزهای 3 و 4 مرداد در فرهنگسرای هنر برنامه اجرا می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین گروه مهربانی را سلمان سالک به عنوان سرپرست و نوازنده تار کنسرتی را در فرهنگسرای هنر (ارسباران) برگزار می‌کند.

 این کنسرت در دو بخش آواز افشاری و دستگاه راست پنجگاه اجرا می‌شود.

در این برنامه احمد رضا خواه (سنتور)، سلمان سالک (تار)، سید احسان عابدی (نی)، فرید خردمند (ضرب) و محمد باقر زینالی با(عود) شفیعی را همراهی خواهند کرد.

در بخش اول کنسرت که به آواز افشاری اختصاص دارد، پیش درآمد، ساز و آواز، تصنیف قدیمی یارم به یک تا پیراهن، ساز و آواز، تصنیف گفتمت دل مبند و رنگ افشاری به اجرا در می آید.

شفیعی ازدوران نوجوانی ردیف های آوازی را تا حدودی نزد پدر فراگرفت،در سال 1353 بنا به توصیه  عبدالوهاب شهیدی به کلاس های اسماعیل مهرتاش راه یافت و تا سال 1359 نزد وی به فراگیری آواز پرداخت.

 شفیعی دراردیبهشت 1359 و پس از مدتی وقفه در آموزش، با توجه به آشنایی اش با محمدرضا شجریان چند سالی دوره آموزش ردیف را با استاد سپری کرد و سپس در کلاس دوره عالی ( مرکب خوانی ، تلفیق شعر و موسیقی ، جمله سازی ، جمله پردازی و از همه مهمتر کلاس خودسازی ) به یادگیری و آموزش پرداخته که این منحصر به آموزش ردیف های آوازی و سایر آموخته های خود به هنرجویان جوان و اجرای کنسرت در بعضی اوقات است.

وی در دوره اخیر مجمع عمومی کانون خوانندگان سنتی خانه موسیقی به عنوان عضو هیات مدیره انتخاب شده و در این سمت به همکاری با خانه موسیقی  مشغول شده است .

 در بخش دوم کنسرت نیز که در دستگاه راست پنجگاه است، پیش درآمد، چهار مضراب، ساز و آواز، تصنیف قدیمی داد از این، بیداد از این، ساز و آواز، تصنیف ای دل به کوی او مرو و رنگ از ردیف موسی خان معروفی توسط گروه اجرا می شود.

شفیعی کار آواز را از نزد پدرش شروع کرد و مدتی نزد عبدالوهاب شهیدی آموزش گرفت و ازسال 1359 با استاد محمد رضا شجریان آشنا و از محضرش کسب فیض کرد.

کد خبر 57887

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز