سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سیدشمس‌الدین ‌حسینی متولد سال ۱۳۴۶ از استان اصفهان است و هم اکنون نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از استان مازندران، حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس‌آباد است.

سید شمس‌الدین حسینی

حسینی در ۲۲ مرداد ۱۳۸۷ و در میانه راه کابینه اول محمود احمدی نژاد به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی به دولت نهم پیوست.

او از جمله پیشنهادات ‌کابینه‌ دوم احمدی نژاد به عنوان وزیر اقتصاد به مجلس شورای اسلامی بود که در ۱۲ شهریور ۱۳۸۸ با رای اعتماد نمایندگان روبرو شد و در پست وزارت  امور اقتصادی و دارایی باقی ماند.

سوابق‌اجرایی و تحصیلی:

سیدشمس‌الدین حسینی از سال ۷۴ تا ۷۷ به عنوان مدیر کل حوزه ریاست و بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور فعالیت داشت و به طور همزمان از سال ۷۵ تا ۷۷ هماهنگ کننده ملی پروژه‌های دفتر عمران سازمان ملل متحد بود.  

وی از سال ۷۵ تا ۸۱ دبیر کمیسیون‌های مشترک همکاری ایران با کشورهای کره جنوبی، مالزی در سازمان برنامه و بودجه کشور بود و از سال ۷۷ تا ۸۱ به عنوان مدیر کل دفتر بین‌الملل و روابط عمومی وزارت نیرو و دبیر کمیسیون مشترک ایران و قطر در این وزارتخانه فعالیت داشت.

حسینی از سال ۸۱ با انتقال به وزارت بازرگانی به سمت مدیرکل دفتر مطالعات اقتصادی این وزارتخانه منصوب شد و تا سال ۸۷ در این سمت باقی ماند.

وی از سال ۸۱ تا ۸۴ به طور همزمان نایب رئیس کمیته برنامه‌ریزی توسعه صادرات بود و در سال ۸۵ به عنوان نماینده وزارت بازرگانی در کمیسیون تخصصی شورای بورس معرفی شد.

وی در سال ۶۸ در رشته اقتصاد بازرگانی از دانشگاه علامه طباطبائی مدرک کارشناسی خود را اخذ کرد و در سال ۷۱ موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم اقتصادی از دانشگاه تهران شد.

حسینی مدرک دکترای خود را در سال ۸۴ در رشته اقتصاد بخش عمومی، بین‌الملل از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد کسب کرده و علاوه بر دانشگاه آزاد در دانشگاه‌های پیام نور و علامه طباطبایی مشغول به تدرس بوده است.

وی که دارای مقالات متعدد علمی-پژوهشی و علمی-ترویجی است تا به حال در سه کنفرانس بین‌المللی و ۱۵ کنفرانس داخلی موفق به ارائه مقاله شده است.

شمس‌الدین حسینی هشت کتاب با عناوین بازار شکر با تاکید بر سیاست‌های حمایتی - لایحه قانون رقابت، مبانی نظری و تجربه کشورها - تورم، دلایل و راه های مهار آن در اقتصاد ایران - آمار سخن می‌گوید - ایران آباد، هشت سال تلاش مقدس - The Flourishing Iran(ایران روبه رشد) - مجموعه مقالات گردهمایی بررسی مساله فقر و فقرزدایی در جمهوری اسلامی(دو جلد)، تالیف کرده است

آخرین بروزرسانی  Nov ۴, ۲۰۲۳ - شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲

کد خبر 59375
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز