شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

گروه سیاسی: طرح تحول سیاسی با هدف ایجاد چارچوب فعالیت‌های سیاسی در کشور و یافتن راهکاری جهت مدیریت هوشمندانه وقایع سیاسی در وزارت کشور تهیه می‌شود‌.

در این طرح که تدوین پیش‌نویس و اجرای آن در دستور کار معاونت سیاسی وزارت کشور قرار گرفته و مهر خبر آن را منتشر کرده است، بهینه‌سازی‌ مدیریت سیاسی در کشور، بازنگری و به‌روزرسانی قوانین و آیین‌نامه‌های فعالیت سیاسی‌، ایجاد شرایط مناسب برای تعامل و فعالیت سازنده مبتنی بر قانون با گروه‌ها و احزاب از جمله اهداف این طرح اعلام شده است‌.

چندی پیش نیز معاونت سیاسی وزارت کشور در فراخوانی از احزاب و گروه‌ها خواسته بود تا اطلاعاتی را با هدف سازماندهی تشکل‌های سیاسی کشور در اختیار این وزارتخانه و کمیسیون ماده 10 احزاب قرار دهند و آخر تیرماه پایان این مهلت اعلام شده بود که البته این اقدام با واکنش‌های مختلفی از سوی احزاب مواجه شد.

اقدام سیاسی

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب با بیان اینکه حکم نمایندگان مجلس در کمیسیون ماده 10 احزاب به وزارت کشور ابلاغ شده است، انتخاب نماینده وزارت کشور در سمت ریاست و دبیری این کمیسیون را اقدامی سیاسی ارزیابی کرد.

اسدالله بادامچیان، نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در دوران رئیس‌جمهوری پیشین مسئولیت دبیری و ریاست کمیسیون ماده 10 احزاب به نماینده وزارت کشور سپرده شده، این اقدام را سیاسی ارزیابی کرد و در همین رابطه به خبرگزاری مهر گفت: قبل از این تصمیم، به‌مدت 10سال این مسئولیت به‌عهده نمایندگان قوا گذاشته می‌شد و در آن زمان نتیجه جلسات نیز مفیدتر بود.

ایرنا هم گزارش داد که نشست شورای مرکزی خانه احزاب ایران روز پنجشنبه این هفته با حضور اعضای این شورا در محل دفتر مرکزی خانه احزاب ایران برگزار می‌شود.

چشیدن شهد شیرین

وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهوری برای تصدی وزارت کشور وظیفه اصلی استانداری‌ها را چشاندن شهد شیرین خدمتگزاری به مردم برشمرد.

علی کردان وزارت کشور را ملجأ اولیه مطالبات مردم ذکر کرد و گفت:‌ نگاه اولیه مردم برای رفع مشکلات و معضلات به سوی فرمانداری‌ها و استانداری‌هاست و از این‌رو مجموعه‌های مختلف وزارت کشور باید تمامی استعداد و بضاعت خود را برای پاسخگویی مناسب و حل مشکلات به کار بندند.

کردان با تاکید بر اینکه در اجرای قانون و خدمتگزاری به مردم و حفظ کرامت شهروندی با هیچ فردی در وزارت کشور با تعارف برخورد نخواهد کرد، افزود: ‌استانداری‌ها باید برآیند استانی تعامل مردم با دولت باشند و استانداران نیز خود را خادم واقعی شهروندان بدانند. وی در ادامه گفت‌وگوی خود با ایرنا با اشاره به حجم بالای فعالیت‌های سازندگی در دولت نهم گفت: ‌تبیین صحیح و درست فعالیت‌های دولت از وظایف اصلی استانداری‌هاست و نباید در این خصوص غفلتی صورت پذیرد.

کردان همچنین در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که در روزهای اول هفته، برنامه خود را به مجلس ارائه خواهم داد و در اختیار رسانه‌ها نیز قرار می‌گیرد، درباره ادامه تغییر استانداران درصورت تصدی وی بر وزارت کشور اظهار داشت: اساسا هیچ طرحی تحت عنوان تغییر در دست ندارم، ولی باید دانست وزارت کشور یک موجود زنده است و موجود زنده اقتضایی زندگی می‌کند، به این معنا که ممکن است یکی از آقایان استاندار تمایلی به ماندن نداشته باشد و یا ارزیابی از مجموعه شرایط که از نمایندگان دولت به دست می‌آید، حاکی از این باشد که جابه‌جایی یا تغییر مفید است یا در جایی حوادثی رخ دهد که چاره‌ای جز تغییر وجود نداشته باشد. به هر حال همانطور که گفتم وزارت کشور یک موجودزنده است و موجود زنده نیز رفتار متناسب خود را می‌طلبد.

کد خبر 59585

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز