جمعه ۱۲ مهر ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: اتحادیه فوتبال اروپا (Union of European Football Associations) که به اختصار یوفا نامیده می‌شود در سال ۱۹۵۴ تاسیس شد.

uefa

این اتحادیه از زیر مجموعه‌های فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) است و مسئول برنامه‌ریزی و برگزاری مسابقات فوتبال در قاره اروپا می‌باشد.

یوفا تعدادی از کشورهایی را که به لحاظ جغرافیایی در قاره آسیا گنجانده می‌شوند مانند آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، قزاقستان، روسیه، فلسطين اشغالي و قبرس را در خود جای داده است.

ماموریت اساسی یوفا ترقی دادن، حمایت کردن و توسعه دادن فوتبال اروپا در هر سطحی از بازی برای پیشرفت اصل وحدت و اتحاد و بازگو کردن همه موضوعات مربوط به فوتبال در این قاره است.

یوفا یک اتحادیه است که پایه آن متشکل از دموکراسی است و همچنان این اتحادیه یک ارگان ناظر بر فوتبال اروپا است.

یوفا با هدف ارائه اخبار و رویکردهای فوتبال جام باشگاه‌های اروپا، جام ملت‌های اروپا، لیگ‌های معتبر اروپائی و اطلاع رسانی صحیح به این رویکرد است.

مسئولان اتحادیه فوتبال اروپا در سال 2008 نام رقابت‌های جام یوفا را تغییر دادند و این مسابقات از آن سال به بعد با عنوان لیگ اروپایی یوفا (UEFA Europa League) به همراه نام و لوگوی جدید با شرکت 48 تیم در مرحله گروهی و تمامی دیدارها به صورت رفت و برگشت، برگزار شد.

کد خبر 64767

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز