سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: هدف از تاسیس دانشگاه علمی - کاربردی، فراهم کردن موجبات مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی در امر تربیت نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز کشور به نحوی است که فارغ التحصیلان هر یک از موسسات تحت نظارت این دانشگاه بتوانند برای کاری که به آنها محول شده یا خواهد شد، دانش و مهارت لازم را کسب کنند.

علمی کاربردی

منظور از دوره‌های علمی- کاربردی، دوره‌هایی است که با هدف ارتقاء دانش افراد و ایجاد مهارت‌های لازم و به فعلیت رساندن استعدادهای نهفته در ایشان تعلیم داده می‌شود و دانش آموختگان را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار در مشاغل گوناگون آماده کرده و توانایی آنان را برای انجام کاری که به آنها محول شده است تا سطح مطلوب افزایش می‌دهد.

مقطح تحصیلی بیانگر طول مدت تحصیل و نوع مدرک اعطایی در پایان تحصیل می‌باشد که شامل کاردانی (فوق دیپلم) و کارشناسی (لیسانس) است.

فارغ التحصیل و یا دانش‌آموز شاخه فنی حرفه‌ای به شخصی اطلاق می‌شود که از دوره متوسطه نظام جدید و یا دوره متوسطه نظام قدیم فنی حرفه‌ای فارغ التحصیل شده و یا مشغول به تحصیل باشد و در صورت پذیرش در دانشگاه حداکثر تا زمان ثبت نام موفق به اخذ دیپلم مورد تایید وزارت آموزش و پرورش گردد.

فارغ التحصیل و یا دانش آموزان شاخه کارودانش به شخصی اطلاق می‌شود که در دوره مهارت آموزی شاخه کاردانش موفق به اخذ دیپلم نظام جدید شده و یا مشغول به تحصیل باشد در صورت پذیرش در دانشگاه حداکثر تا زمان ثبت نام موفق به اخذ دیپلم مورد تایید وزارت آموزش و پرورش گردد.

فارغ التحصیل نظام قدیم آموزش متوسطه به شخصی اطلاق می‌شود که از نظام قدیم آموزش متوسطه فارغ التحصیل شده باشد.

فارغ التحصیل و یا دانش آموز دروه نظام جدید به شخصی اطلاق می‌شود که دوره سه ساله نظام جدید را به پایان رسانده و یا در صورت پذیرش در دانشگاه حداکثر تا زمان ثبت نام موفق به اخذ گواهینامه سه ساله نظام جدید (دیپلم نظام جدید آموزش متوسطه) گردد.

فارغ التحصیل و یا دانش آموز دوره پیش دانشگاهی به شخصی اطلاق می‌شود که پس از دریافت دیپلم نظام جدید آموزش متوسطه، دروه پیش دانشگاهی را گذرانیده و یا در صورت پذیرش در دانشگاه حداکثر تا زمان ثبت نام موفق به اخذ گواهینامه دوره پیش دانشگاهی گردد.

دانشجو، به شخصی اطلاق می شود که در یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و یا یکی از آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای پذیرفته و ثبت نام شده باشد.

دانشجوی انصرافی به دانشجویی اطلاق می شود که پس از پذیرش و ثبت نام در رشته قبولی نسبت به انصراف قطعی از تحصیل اقدام و فرم مربوطه را پس از تکمیل به همراه سایر مدارک ثبت نام به موسسه ذیربط تحویل داده باشد.

گروه‌های آموزشی: آزمون دانشگاه جامع علمی- کاربردی در مقطع کاردانی در 5 گروه آزمایشی اصلی شامل: صنعت، کشاورزی، صنایع غذایی، مدیریت و خدمات اجتماعی و هنر برگزار می‌گردد.

ارگان به سازمان، موسسه، وزارتخانه و ... اطلاق می‌شود که دستگاه متقاضی برگزاری دوره علمی - کاربردی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

دستگاه متقاضی به تشکیلاتی اطلاق می‌شود که با توجه به اهداف و برنامه‌های آتی خود نسبت به رفع نیاز آموزشی نیروهای شاغل و یا آزاد که بصورت مستقیم یا غیر مستقیم با آن دستگاه در ارتباط می‌باشند، با کسب مجوز دانشگاه جامع علمی - کاربردی در مراکز آموزشی تحت پوشش خود اقدام به پذیرش دانشجو می‌نماید.

منبع مورد استفاده برای این مدخل

کد خبر 69903

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز