شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۳
۰ نفر

نخوردن صبحانه ضریب هوشی و قدرت یادگیری کودکان و دانش‌آموزان را کاهش داده و به خستگی زودهنگام آنان منجر می‌شود.

محققان می‌گویند خوردن صبحانه نقش مهم واساسی درافزایش قدرت یادگیری، خلاقیت و ابتکار کودکان دارد، بنابراین والدین باید نسبت به صرف صبحانه فرزندان، بیش از دیگر وعده‌های غذایی دقت کنند چرا که افرادی که صبحانه سالم می‌خورند، در طول روز نیز برنامه غذایی سالم‌تری در مقایسه با دیگران دارند.

گزارش جدیدترین شماره نشریه آمریکایی تغذیه بالینی حاکی است صبحانه، مهم‌ترین وعده‌های غذایی افراد در طول روز به حساب می‌آید و افراد می‌توانند با مصرف موادغذایی سالم در وعده غذایی صبح به حفظ و ارتقای سلامت خود کمک کنند. از سوی دیگر پژوهشگران توصیه می‌کنند که برای کاهش وزن صبحانه مفصل بخورید.

 ‌این متخصصان می‌گویند؛ برای اینکه بتوانید وزن‌تان را کاهش دهید و این وضعیت را ادامه دهید باید صبحانه مفصل مملو از کربوهیدرات‌ها و پروتئین داشته باشید اما درعوض در باقی وعده‌های غذایی روزانه از مواد غذایی کم چربی و کم‌کالری استفاده کنید.

این در حالی است که رئیس اداره سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس وزارت بهداشت می‌گوید: بیش از 47 درصد کودکان بین 6 تا 18 سال در کشورمان صبحانه نمی‌خورند و علت آن را کمبود وقت کافی عنوان می‌کنند که این مسئله در مدارس راهنمایی پسرانه بیشتر دیده می‌شود.

کد خبر 72604

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز