همشهری آنلاین: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: به منظور کاهش تمرکز نظارت و بازرسی و تقویت بازرسی استان‌ها، ادارات کل بازرسی استان‌های مختلف کشور به مناطق بازرسی هشت‌گانه تقسیم شدند

به گزارش روز پنجشنبه 3 بهمن ایرنا از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در نشست شورای قضایی استان خراسان رضوی در مشهد، افزود: یکی از مناطق هشت‌گانه مربوط به منطقه بازرسی استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و استان گلستان به مرکزیت اداره کل بازرسی خراسان رضوی است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، افزود: در این تقسیم ‌بندی، از همکاران قضایی مجرب و متخصص دادگستری استان‌ها برای کمک به بررسی و غنای گزارش‌ها بهره خواهیم برد.

پورمحمدی، در بخش دیگری از سخنان خود، به تشکیل شورای عالی دستگاه‌های نظارتی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر ضرورت تشکیل این شورا تاکید داشتند و ما از دستگاه‌های نظارتی کشور با حفظ جایگاه و استقلال آنها در این شورا دعوت کردیم و برای حفظ جایگاه این دستگاه‌ها، ساختار تشکیلاتی این شورا به‌ گونه‌ای منعطف تدوین شد.

وی ادامه داد: ریاست این شورا چرخشی و دوره‌ای خواهد بود و دبیرخانه آن نیز در سازمان بازرسی کل کشور مستقر است.

پورمحمدی افزود: همچنین در این شورا کارگروه‌های پنج‌گانه شامل کارگروه حقوقی و تطبیق مصوبات دستگاه‌های اداری کشور با قوانین به ریاست دیوان عدالت اداری، کارگروه فناوری‌ نوین نظارت به ریاست وزارت اطلاعات، کارگروه پیشگیری و مبارزه با فساد به ریاست سازمان بازرسی کل کشور، کارگروه حسابرسی و استانداردسازی به ریاست سازمان حسابرسی و کارگروه تدوین برنامه‌ها، آموزش و تحقیقات به ریاست دیوان محاسبات کشور وجود دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، از تقویت جهت‌گیری و سیاست‌های این سازمان خبر داد و افزود: کنترل معاملات دولتی (اعم از مناقصه و مزایده) و دقت در تنظیم قراردادهای دستگاه‌های دولتی از جمله این موارد است.

پورمحمدی گفت: در مسیر تقویت کارکردهای نظارت و بازرسی نیازمند پیشنهادات، نظرات و ایده‌های جامع و پخته هستیم و بنای ما بر این است که تا آنجا که می‌توانیم کارشناسی و رایزنی کنیم تا برنامه‌ها و سیاست‌ها را همه‌جانبه به سرانجام برسانیم.

پورمحمدی، دراین نشست از اکبرنژاد سرپرست اداره کل بازرسی خراسان رضوی تشکر و حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان را به سمت مدیرکل بازرسی استان خراسان رضوی و رئیس منطقه هشت مناطق بازرسی کل کشور معرفی کرد

کد خبر 73654

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز