سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۵ - ۰۷:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران عصر روز دوشنبه برای ارتقاء روابط با میخاییل پاولوف، شهردار مینسک پایتخت کشور بلاروس دیدار کرد.

در ابتدای این مراسم میخاییل پاولوف با ابراز خرسندی از نخستین بازدید خود از کلان شهر تهران گفت: همزمان با این دیدار رئیس جمهور دو کشور ایران و بلاروس نیز در حال مذاکره با یکدیگر هستند و امیدوارم با توافقنامه هایی که بین  مسئولان دو کشور به امضا می رسد همکاری های مثبت و سازنده ای در تمام زمینه ها داشته باشیم .

پاولوف با بیان اینکه ما به بخش تامین اجتماعی اهمیت می‌دهیم گفت : بازسازی شهر ما بعد از جنگ جهانی دوم در 60 سال پیش صورت گرفت و در مینسک تقریبا فرد بیکار نداریم .

شهردار مینسک درباره وضعیت حمل و نقل عمومی شهر خود گفت : در مینسک چند نوع حمل و نقل عمومی از جمله مترو ، تراموا ، مینی بوس ، اتوبوس و تاکسی وجود دارد که همه آنها زیر نظر شهرداری  فعالیت می‌کنند .

وی با اعلام اینکه امروز هیچ مشکلی در بخش حمل و نقل عمومی در مینسک وجود ندارد ، اظهار داشت : ما اتوبوس‌های مربوط به حمل و نقل شهروندان و همچنین واگن های تراموا و اتوبوس برقی را خودمان در کارخانه‌هایی که در شهر داریم تولید می کنیم و هر سال یک ایستگاه جدید مترو به طول 5/1 کیلومتر راه اندازی می‌کنیم .

به گفته پاولوف مسئولان شهری مینسک با کمک و همکاری شهروندان اهمیت زیادی به نظافت شهر می‌دهند و این در حالی است که سالانه 800 هزار متر مکعب زباله از سطح شهر جمع آوری می شود .

شهردار مینسک همکاری دو شهر تهران و مینسک را در زمینه های تجارت ، بازرگانی ، حمل و نقل ، آموزشی (تبادل دانشجو) ،تبادل گروههای فرهنگی و هنری ، روابط ورزشی و تکنولوژی خواستار شد .

وی با ارائه پیشنهادی گفت : اگر پروژه هایی را که دارای توجیه اقتصادی است  بین دو شهر طراحی شود وسرمایه گذاران و متخصصان هر دو کشور با حضور در این پروژه ها فعالیت کنند ، می توانیم تبادلات و محصول خوبی داشته باشیم .

وی در خصوص جمع آوری زباله های بیمارستانی و موضوعات امداد و نجات گفت : زباله های بیمارستانی ابتدا از بیمارستان ها جمع آوری شده و در کوره های مخصوص سوزانده می شود ، همچنین در بخش امداد و نجات نیز وزارتخانه ای تحت عنوان وضعیت اضطراری داریم که در مواقع اضطراری  وارد عمل می شود .

در ادامه این مراسم دکتر قالیباف شهردار تهران  ضمن آرزوی موفقیت برای  شهردار مینسک بر تقویت همکاری های دو جانبه میان دو شهر تهران و مینسک تاکید کرد و گفت : امیدوارم دو شهر به روابط خوبی در همه زمینه ها به خصوص زمینه فرهنگی برسند .

وی همچنین از حضور تیم کشور بلاوروس در مسابقات جهانی آتش نشانان قدردانی کرد .

قرار است پیمان خواهر خواندگی تهران و مینسک بین طرفین به امضا برسد.

کد خبر 7595

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز