همشهری‌آنلاین: سخنان مقام معظم رهبری در اجتماع عظیم زائران حرم رضوی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان و منطقه داشت

سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری در اجتماع عظیم زائران حرم رضوی و مردم مشهد به ویژه آن بخش از موضع‌گیری ایشان که خواستار "تغییر در رویکرد آمریکا در قبال ایران شدند "، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان و منطقه داشت که همچنان ادامه دارد

به گزارش فارس، خبرگزاری "فرانسه " آن بخش از سخنان رهبری درباره تغییر در رویکرد آمریکا را منعکس کرد و با تیتری جهت‌دار به نقل از ایشان نوشت: در صورتی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در موضع و رویکرد این کشور در قبال تهران تغییر ایجاد کند، ایران نیز در موضع خود تغییر ایجاد خواهد کرد.

این خبرگزاری به نقل از ایشان نوشت: آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اعلام کردند: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا باید رویکرد این کشور را در برابر ایران تغییر دهد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران یک روز پس از اینکه اوباما در پیامی "شروع جدیدی " را برای پایان دادن به دهه‌ها دشمنی دوجانبه پیشنهاد کرد، تاکید کردند که "ایران هنوز هیچ تغییری در رویکرد آمریکا در برابر ایران ندیده است. "

بنابر این گزارش، رهبر مظعم انقلاب اسلامی در بیاناتی در شهر مقدس مشهد که از تلویزیون دولتی ایران پخش شد،افزودند: "ما شناختی از دولت جدید و رئیس جمهوری جدید آمریکا نداریم. "

به نوشته خبرگزاری فرانسه، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تاکید کردند: "ما رفتار آنها را زیر نظر خواهیم گرفت و سپس قضاوت خواهیم کرد اگر شما رویکرد خود را تغییر دهید ما رویکرد خود را تغییر خواهیم داد. "

خبرگزاری "رویترز " نیز از دیگر خبرگزاری‌هایی بود که سخنان رهبری را بازتاب داد. این خبرگزاری نیز آن بخش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند که ایران هیچ تغییری در سیاست آمریکا ندیده است، تیتر خبر خود برگزید.

بنابر این گزارش، آیت الله علی خامنه‌ای رهبر معظم ایران گفتند: هیچ تغییری در سیاست آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران مشاهده نکرده است.

به نوشته رویترز ، آیت الله علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران گفتند که پیشنهاد باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا درباره روابط بهتر، تنها یک شعار است.
رویترز در عین حال سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را در واکنش به پیام رئیس جمهور آمریکا دانست و نوشت: سخنان رهبری ایران یک روز پس از پیام اوباما به ایران که در جریان آن خواستار آغازی جدید در تعامل دیپلماتیک میان تهران و واشنگتن شد، صورت گرفته است.

آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند که تغییر لحن و ادبیات آمریکا کافی نیست و رفتار آمریکا را زیر نظر خواهیم گرفت و بعد قضاوت خواهیم کرد که آیا دولت آمریکا تغییر خواهد کرد یا خیر.
خبرگزاری رویترز در عین حال گزارش داد که سخنان رهبری ایران با شعار "مرگ بر آمریکا " مورد تائید حضار قرار می‌گرفت.

این در حالی است که خبرگزاری "آلمان" سخنان رهبر مقام معظم انقلاب اسلامی ایران درباره انتخابات آینده در ایران را پوشش خبری داد و تیتری نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بی‌طرفی خود را در انتخاباتی آتی ریاست جمهوری اعلام کرد "
این خبرگزاری به نقل از ایشان نوشت آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران روز شنبه تاکید کردند در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که در ماه ژوئن برگزار خواهد شد بی‌طرف باقی خواهد ماند و از هیچ یک از نامزدها حمایت نخواهد کرد.
آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در بیاناتی در شهر مشهد که بطور زنده از تلویزیون پخش می‌شد با اشاره به گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در این زمینه خاطر نشان کردند: من فقط یک رای دارم و به مردم نیز نخواهم گفت به فرد خاصی رای بدهند.
ایشان تصریح کردند، وظیفه وی حمایت از رئیس جمهور، دولت و رعایت انصاف است.
این خبرگزاری در خبری دیگری نیز اعلام کرد که آیت الله علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، پیشنهاد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را برای آغاز دوره‌ای تازه در روابط این دو کشور تا زمان ایجاد تغییرات واقعی در سیاست‌های واشنگتن در قبال ایران رد کرد.
خبرگزاری "شینهوا " نیز به انعکاس سخنان امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در جمع مردم مشهد اشاره کرد و به نقل از ایشان نوشت : رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اعلام کردند، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا باید رفتار آمریکا را در قبال جمهوری اسلامی ایران تغییر دهد.

آیت الله علی خامنه‌ای در بیاناتی در شهر مشهد همزمان با سال جدید در ایران اعلام کردند:آنها [مقامات امریکایی] شعار تغییر می‌دهند اما در حقیقت هیچ تغییری را مشاهده نکرده‌ایم.

آیت الله خامنه‌ای تصریح کردند: ما ابتدا رفتارهای آنها را زیر نظر می گیریم و متعاقب آن قضاوت می‌کنیم.

علاوه بر خبرگزاری‌ها؛ شبکه‌های تلویزیونی از جمله شبکه تلویزیونی الجزیره و العالم سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی که در جمع مردم مشهد ایراد کردند، به طور مستقیم بخش کرد و الجزیره به طور مکرر در بخش‌های خبری خود سخنان رهبری را از طریق این شبکه بخش کرد.

پایگاه خبری "المحیط " نیز با چاپ عکسی از رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران سخنان ایشان درباره تغییر در رویکرد آمریکا را تیتر کرد و به نقل از ایشان نوشت: آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران خواستار تغییر واقعی در سیاست‌های واشنگتن شد.
پایگاه خبری "سی‌ان ان " و "بی‌بی‌سی " عربی نیز موضع‌گیری امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در قبال پیام اخیر باراک اوباما را پوشش خبری دادند.

"الجزیره " نیز به نقل از حضرت آیت الله خامنه‌ای نوشت که ایشان خواستار تعییر در سیاست‌های آمریکا در قبال ایران شدند.

خبرگزاری رسمی سوریه "سانا " نیز به نقل از رهبر معظم انقلاب

اسلامی ایران نوشت که ایران هیچ تغییری را در سیاست آمریکا مشاهده نکرده است.
سایت "روسیا الیوم" نیز از قول رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نوشت که تغییر در حرف و کلام کافی نیست این تغییر باید واقعی باشد.

بازتاب سخنان رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران در جمع مردم مشهد همچنان در خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و پایگاههای خبری ادامه دارد.

خبرگزاری "کویت" نیز گزارش داد که تهران گفت‌وگو با واشنگتن را به ایجاد تغییر راهبردی نه ایجاد تغییر تاکتیکی در مواضع این کشور در قبال ایران، ملت‌های منطقه و جهان مشروط کرده است.

روزنامه اردنی الدستور نیز سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع مردم مشهد را بازتاب داد و نوشت: آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پیشنهاد باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا را برای گشایش و فصل جدید در روابط میان دو کشور را رد کرده و آن را منوط به تغییر واقعی رویکرد آمریکا در قبال ایران دانست.

سایت عرب زبان الحره وابسته به آمریکا نیز با تیتری جهت دار گزارش داد، در صورتی که آمریکا در موضع خود در قبال تهران تغییر ایجاد کند، ایران نیز موضع خود را تغییر خواهد داد.
سایت‌ها و پایگاههای خبری همچنان به طور وسیع به بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداختند که این بازتاب‌ها همچنان ادامه دارد

کد خبر 77574

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز