سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمد مایلی کهن در سال ۱۳۳۵ در بندر انزلی به دنیا آمد. وی در سال ۱۳۵۶ مدرک لیسانس تربیت بدنی و در سال ۱۳۸۴ فوق لیسانس خود را دریافت کرد.

مایلی کهن

مایلی کهن اواسط دهه 1350 یه تیم پرسپولیس پیوست و مدت 14 سال برای این تیم به میدان رفت.

وی هدایت تیم ملی ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی 1998 فرانسه را نیز بر عهده داشت. وی در سال 1994 تیم فوتسال ایران را در جام جهانی به مکان چهارم رساند.

مایلی کهن سابقه هدایت تیم ملی فوتبال ایران را در مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال ۱۹۹۶ و پیکارهای مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ را دارد.

وی پس از ناکامی با تیم ملی ایران در دور دوم مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸، در ماه اکتبر سال ۱۹۹۷ از سوی داریوش مصطفوی، رئیس وقت فدراسیون فوتبال ایران برکنار شد.

مایلی کهن در باشگاه‌هایی نیز چون سایپا و فولاد به عنوان سرمربی فعالیت کرده است.

وی در آخرین تجربه ملی خود، هدایت تیم ملی فوتبال المپیک ایران را در سال ۲۰۰۳ برعهده داشت که به همراه این تیم از صعود به مرحله دوم رقابت‌های مقدماتی المپیک بازماند.

مایلی کهن در مقطعی به عنوان عضو هئیت مدیره باشگاه پرسپولیس نیز انتخاب شد که از این سمت استعفا کرد.

هئیت مدیره باشگاه سایپا در سال 1387 سرمربی اسبق تیم ملی را تا پایان فصل به عنوان سرمربی تیم فوتبال سایپا برگزید.

محمد مایلی کهن در سال 1388 پس از باخت تیم ملی ایران در مقابل عربستان‌سعودی در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی 2010 و برکناری علی دایی از سمت سرمربیگری تیم ملی، از سوی فدراسیون فوتبال برای دومین بار به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شد و پس از مدتی کوتاه استعفا داد

مایلی‌کهن در آبان سال 91 سرمربی تیم فوتبال گهر شد. او در تابستان 95 سرمربي ملوان بندر انزلي شد.

کد خبر 78420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز