همشهری آنلاین: رویترز از منامه گزارش داد: برخی از بانک‌های خارجی اعلام کرده‌اند فرصت‌های دست نخورده زیادی برای سرمایه گذاری در بخش امور مالی اسلامی در ایران وجود دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از تهران، متخصصان شرکت کننده در نشست مالی و بانکداری اسلامی رویترز اعلام کردند ایران با جمعیتی بالغ بر هفتاد میلیون نفر، به دلیل جمعیت جوان، نیاز به طرح‌های زیربنایی و نیز طرح‌هایی که برای خصوصی سازی دارد، به یکی از بهترین بازارهای سرمایه گذاری اسلامی تبدیل خواهد شد.

سیمون ایدل، مدیر اجرایی موسسه جهانی بانکداری اسلامی گفت امیدوارم رهبران جهان، رویکرد پذیراتری را در قبال ایران در پیش بگیرند زیرا این کشور قابلیت‌های بالقوه زیادی را برای فعالیت های ما دارد.

نماینده هیات مالی بحرین نیز در این نشست گفت ما سال‌های سال در ایران حضور داشته و دراین کشور فعالیت داشته ایم. تنها چیزی که برای ما محدودیت ایجاد کرده است، بحث تحریم‌های بین‌المللی است.

رئیس موسسه سرمایه گذاری یونیکورن نیز اظهارات مشابهی را درباره اهمیت ایران در بازارهای مالی اسلامی بیان داشت.

تقاضا برای سرمایه گذاری‌هایی که با اعتقادات یک میلیارد و سیصد میلیون مسلمان جهان مطابقت داشته باشد در سال‌های گذشته افزایش یافته است به گونه‌ای که در شرایط کنونی، میزان دارایی‌هایی که با احکام اسلامی مطابقت دارد بین هفتصد میلیارد و یک هزار میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

نظام بانکداری ایران تابع قوانین بانکداری اسلامی است که در آن دریافت و یا پرداخت بهره ممنوع است.

در این نشست برخی از شرکت کنندگان در باره برخی موانع سیاسی و حقوقی که بر سر راه سرمایه گذاری در ایران وجود دارد، مباحثی را مطرح کردند. 

کد خبر 79163

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز