قول این رایگیری از مدتها قبل به کاربران دادهشده بود و اکنون کاربران میتواند با ورود به بخش نظرسنجی مدیریت فیسبوک نظرات خود در مورد نحوه مدیریت اطلاعات شخصی را به گوش مدیران این شبکه اجتماعی برسانند.
پیشتر نحوه مدیریت اطلاعات شخصی کاربران فیسبوک خبرساز شدهبود و این سایت با انتشار خبری در مورد اینکه نمایه کاربران جزء دارایهای شرکت فیسبوک است جنجال زیادی به پا کرد.[تغییر در نحوه مدیریت اطلاعات شخصی در فیسبوک]
در نظرسنجی جدید؛ کاربران میتوانند به دو اساسنامه مدیریتی متفاوت فعلی و پیشنهادی رأی دهند.
طبق اساسنامه فعلی فیسبوک، اطلاعات کاربران به دلیل مسائل کپیرایت، مورد بررسی مسئولان سایت قرار میگیرد و برای اینکه حقوق محتویات نمایه حفظ شود، مجوز (لیسانس) این محتوایت به نام شرکت فیسبوک ثبت میشود. محتویات نمایه شامل عکسها، دستنوشتهها و Log فعالیتها میشود.
در ادامه اساسنامه بیان شدهاست که بعد از حذف نمایه توسط کاربر، اطلاعات کاربران برای مدتی در بانک اطلاعاتی فیسبوک باقی میماند.
بخشهای دیگر اساسنامه فعلی شامل مطالبی در مورد امنیت وبسایت، هزینههای خدمات موبایل، ابزار Share Button و تبلیغات میانصفحهای است.
[آشنایی با شبکههای اجتماعی اینترنتی]
از سوی دیگر اساسنامه پیشنهادی بیان میکند که مالکیت امتیاز محتوای نمایه کاربران بعد از پاک شدن نمایه توسط کاربر به پایان میرسد و بانک اطلاعاتی برای ضبط این اطلاعات وجود نخواهد داشت.
بندهای دیگر اساسنامه پیشنهای همچنین در مورد اهمیت اطلاعات شخصی و مدیریت به اشتراک گذاشتن این اطلاعات با کاربران دیگر بحث میکند.
آمار نظرسنجی همانطور که پیشبینی میشد به نفع اساسنامه پیشنهادی پیش میرود و تا روز یکشنبه 30 فروردین 73 درصد کاربران به این اساسنامه و تنها 27درصد به اساسنامه فعلی رأی دادهاند.
نظرسنجی روز 23 آوریل به پایان میرسد و تنایج آن برای تغییر نحوه مدیریت مورد بررسی قرار میگیرند.