ساخت این پل، به همراه پل دیگر انزلی، توسط مهندسان سوئدی در سال 1316 به پایان رسید.
پل غازیان در زمان خود از معدود پلهای پیشرفته جهان در نوع خود بوده و بر همین اساس، جزو پلهای تاریخی ایران به ثبت رسیده است.
این پل 210.40 متر طول و 10 متر عرض دارد. ارتفاع آن از سطح آب 6.85 متر و دارای 5 دهانه ثابت و یک دهانه متحرک به طول 25 متر است.
مصالح مورد استفاده در ساخت این پل، بتون و آهن است. قسمت متحرک پل توسط چرخ دنده و به کمک نیروی موتور یا انسان به بالا و پایین حرکت می کند.
این پل به شماره 1514 به ثبت تاریخی رسیده است.
پل میان پشته
پل میان پشته، رابط بین استان گیلان و اردبیل است.
مسافران غرب کشور که از راه اردبیل و آستارا به گیلان میآیند از روی این پل میگذرند.
پل میان پشته، در دوره پهلوی، بین غازیان و میان پشته ساخته شد. طول این پل 210 متر و عرض آن 10 متر است.
این پل بتونی که ارتفاع آن از سطح آب 7 متر است، یکی از شاه کارهای صنعت پل سازی اوایل قرن حاضر است.
ساخت این پل در سال 1316 شمسی پایان یافت و از آن تاریخ مورد استفاده بوده است.
پل دیگری با 127 متر طول بندر انزلی را به میان پشته پیوند میدهد. این پل که از روی مرداب یا رود انزلی میگذرد 3 چشمه دارد.