مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهرداری منطقه ۹ در غرب تهران واقع شده است.

این منطقه با وسعتی نزدیک به ۱۹.۶ کیلومترمربع جمعیتی بالغ بر ۱۶۵۹۰۳ نفر را در خود جای داده است که اغلب آنها  در محله های: هاشمی، شمشیری، شهیددستغیب، مهرآباد و ۳۰ متری جی سکونت دارند.

محدوده این منطقه از شمال  به خیابان آزادی  و جاده مخصوص کرج از جنوب به بزرگراه فتح و ۴۵ متری زرند، از شرق به خیابان شهیدان، خیابان سادات و از غرب به مسیل کن منتهی می‌شود.

این منطقه دارای ۲ ناحیه و ۸ محله بوده که در داخل محدوده شهری قرارگرفته‌اند و تعداد ۴۷۷۳۷ خانوار در این دو ناحیه سکونت دارند.

این منطقه دارای ۲۰ بوستان می‌باشد و مساحت کل فضای سبزآن ۷۶.۵ هکتار است که شامل فضای سبز بوستان‌ها، جنگلکاری و رفیوژو کچکی می باشد.

سرانه فضای سبزدر این منطقه (با احتساب فضای سبز عمومی و خصوصی) ۱۷.۸ متر مربع است.

یکی از مهمترین شاخصه‌های این منطقه وجود میدان و برج آزادی است که مظهرشهر تهران به شمارمی‌رود و یادآور بزرگترین گردهمایی‌های مملکتی به ویژه  در روزهای اوج  پیروزی انقلاب برای همه شهروندان تهرانی بوده و یکی ازجذابیت‌های بزرگ این منطقه است.

از دیگر ویژگی‌های بارزاین منطقه می‌توان به بزرگراه آیت الله سعیدی و ۶۵متری فتح در غرب تهران اشاره کرد که به عنوان ۲ شریان حیاتی برای شهر تهران مطرح می‌باشد.

از محله‌های آن می‌توان از خیابان آذری، مهرآباد شمالی و جنوبی، ۳۰ متری جی، یافت‌آباد، ۲۰ متری شمشیری، ۲۱ متری جی، بلوار استاد معین و پل ساوه نام برد

کد خبر 80930

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز