چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۱
۰ نفر

ناصر قراگزلو: تمرین تیم ملی صبح دوشنبه و راس ساعت 10:45 در زمین شماره یک کمپ تیم‌های ملی برگزار شد و بازیکنان پرسپولیس به ملی پوشان اضافه شدند.

پژمان نوری، مازیار زارع، علیرضا محمد، رحمان رضایی، محسن خلیلی، علی کریمی و کریم باقری  بازیکنان پرسپولیس بودند که به اردوی تیم ملی فراخوانده شده‌اند. هرچند که علی کریمی و باقری به دلیل مشکلات شخصی همراه سایرین تمرین نکردند و تنها با لباس شخصی نظاره‌گر تمرین ملی‌پوشان بودند. بازیکنان تیم ملی پس از دویدن و گرم کردن بدن‌هایشان، مرور برنامه‌های تاکتیکی را زیرنظر افشین قطبی و بیوتر آغاز کردند.

قطبی، بازیکنان را به گروه‌های 4 نفره تقسیم و کار با توپ به صورت حفظ توپ و ارسال پاس پیگیری شد.  در ادامه قطبی دستور داد بازیکنان به‌صورت دو نفره، ارسال پاس‌های بلند را تمرین کنند که این برنامه به مدت 10 دقیقه طول کشید. در ادامه قطبی با انتخاب برخی از بازیکنان در پست دفاع، هافبک و مهاجم برنامه‌های تاکتیکی را اجرا کرد.

بازیکنان در این قسمت از تمرین، طبق برنامه توپ را از میانه زمین به گردش درآورده و پس از بردن توپ به کناره‌ها، آن را روی دروازه ارسال می‌کردند که این پروسه مجموعا 30 دقیقه به طول انجامید.

محمد صلصالی، فرشید طالبی، هادی عقیلی و پیروز قربانی بازیکنان غایب این تمرین بودند. ضمن آنکه دروازه‌بان‌های تیم ملی نیز زیرنظر اپه کنوپ، مربی هلندی، تمرینات‌شان را انجام دادند.

 پورحیدری: تعدادی از بازیکنان خط می‌خورند

پورحیدری، سرپرست تیم ملی در گفت‌وگویی در رابطه با سفر تیم ملی به چین گفت: «بی‌تردید قبل از سفر به چین تمامی شرایط این کشور بررسی می‌شود.» منصور پورحیدری درباره مشاهده نمونه‌ای از آنفلوانزای خوکی در کشور چین و احتمال لغو سفر تیم ملی گفت: «هیچ تردیدی وجود ندارد. فدراسیون فوتبال و مجموعه تیم ملی تمامی شرایط را قبل از سفر به چین بررسی می‌کنند و با درنظر گرفتن تمامی جوانب این سفر، آن را تایید یا رد خواهند کرد اما تاکنون هیچ خبری مبنی بر لغو این سفر به تیم ملی داده نشده است.»

وی افزود: «می‌دانیم که تیم ملی آلمان چند روز قبل از ایران به چین می‌رود و اگر مشکلی وجود داشته باشد حتما آنها این سفر را لغو خواهند کرد که آن وقت شرایط ما هم مشخص می‌شود.

با این حال فدراسیون فوتبال هم صددرصد شرایط را بررسی و درباره این سفر تصمیم‌گیری می‌کند اما تا این لحظه سفر به چین در دستور کارمان قرار دارد.»
سرپرست تیم ملی با ابراز رضایت از روند اردوی تیم ملی گفت: «در طول این هفته شرایط اردو بسیار خوب و منظم پیش رفت. دور اول اردوی تیم ملی فوتبال تا آخر هفته ادامه پیدا می‌کند. در روز جمعه یک دیدار دوستانه برابر تیم امید در نظر گرفته شده است و یکی،
دو روز پس از آن اسامی بازیکنان خط خورده و نفراتی که در اردو می‌مانند مشخص می‌شود.»

پورحیدری افزود: «البته انتخاب نفرات جدید به نظر آقای قطبی بستگی دارد چرا‌که مسئولیت فنی برعهده اوست.» وی ادامه داد: «فریدون زندی که در قبرس بازی می‌کند با وجود تمام شایعات برای بازی با کره‌شمالی به ایران می‌آید و طی آخرین تماس‌هایی که با وی داشتیم به محض اینکه تیم باشگاهی‌اش اجازه بدهد در اردوی تیم ملی حاضر خواهد شد.»

احتمال حضور کاشانی در تیم ملی

حبیب کاشانی عضو شورای اسلامی شهر تهران و مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس دوشنبه‌شب با محمد علی‌آبادی، رئیس سازمان تربیت‌بدنی دیدار و گفت‌وگو کرد.  در این دیدار بحث‌هایی پیرامون ایجاد شرایط حضور حبیب کاشانی در کنار تیم ملی فوتبال ایران مطرح شد. اگر سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال بپذیرند به احتمال زیاد به زودی حبیب کاشانی با دریافت مسئولیت در تیم ملی که فعلا افشین قطبی مسئولیتش کادر فنی‌اش را برعهده دارد، بار دیگر به عنوان مدیر حاضر خواهد شد.

 کفاشیان: فدراسیون  تصمیم می‌گیرد نه ارگانی دیگر

رئیس فدراسیون فوتبال،  درباره مشاهده شدن نمونه‌های آنفلوانزای خوکی در چین در آستانه سفر تیم ملی به این کشور گفت: «درهر صورت روزانه هزاران نفر به این کشور رفته یا از آن خارج می‌شوند و بی‌تردید در صورتی که شرایط بحرانی باشد، مسئولان بهداشت چین در این زمینه واکنش نشان می‌دهند، ضمن آنکه وزارت بهداشت ایران نیز در صورت لزوم برای سفر به این کشور موضع‌گیری می‌کند. اما تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده و بی‌تردید ما هم تا زمان سفر تیم ملی تمامی جوانب را بررسی می‌کنیم.»

وی درباره دیدار روز دوشنبه مسئولان فدراسیون با رئیس سازمان تربیت بدنی اظهار کرد: «این نشست بیشتر در جهت کار کارشناسی بود که پیرو جلسه با مدیران باشگاه‌ها و تشکیل کمیته نقل‌وانتقالات برگزار شد و سازمان تربیت‌بدنی نقطه نظرات خود را در این زمینه ارائه کرد، البته هیچ سقفی برای قرارداد تعیین نشده و قرار است این کار، در کمیته نقل‌وانتقالات و با نظر خود باشگاه‌ها انجام شود.»

کفاشیان درباره دیدارش با مالک باشگاه شالکه و حضور او در تمرین تیم‌های ملی نیز گفت: «در این دیدار بحث‌هایی پیرامون همکاری در بخش تیم‌های پایه مطرح شد، البته وی روز دوشنبه هم برای بازدید از امکانات کمپ تیم ملی به این محل رفت، نه برای بازدید از تمرین تیم ملی. امکانات کمپ نیز برای آنها بسیار جالب بود و قرار است که طرح و برنامه‌هایی فراهم شود تا در زمینه تیم‌های پایه‌ای و استفاده از امکانات دو طرف از جمله کمپ باشگاه شالکه برای تیم‌های پایه ایران مذاکره صورت بگیرد.»

رئیس فدراسیون خاطرنشان کرد: «در این نشست هیچ بحثی درباره انجام بازی تدارکاتی میان تیم ایران با باشگاه شالکه آلمان انجام نشده است.» کفاشیان درباره مراسمی که قرار است برای اهدای مدال‌های منتخبان AFC برگزار شود و انجام مراسم آشتی‌کنان با حضور
علی آبادی و دادکان نیز گفت: «من از مراسم آشتی‌کنان خبری ندارم و در این زمینه هم نقشی نخواهم داشت. البته در آینده مراسمی برای اهدای مدال‌های AFC خواهیم داشت که مخصوص یک نفر نبوده و تمامی افراد از جمله دادکان، نوآموز و تمامی کسانی که توسط AFC مورد تجلیل قرار گرفته‌اند در این مراسم حضور خواهند داشت.»

کفاشیان درباره دیدار حبیب کاشانی با رئیس سازمان تربیت بدنی و احتمال حضور وی در کنار تیم ملی نیز گفت: «از این موضوع اطلاعی ندارم اما بی‌تردید در زمینه تیم ملی، فدراسیون فوتبال و کمیته تیم‌های ملی تصمیم گیرنده خواهند بود نه ارگانی دیگر.»  کفاشیان درباره بحث ممنوع‌الفعالیت شدن برخی مربیان در سطح اول فوتبال ایران نیز گفت: «از این موضوع هم بی‌خبرم. شاید برخی سایت‌های خبری مطلبی را عنوان کنند، اما چنین تصمیمی بی‌تردید باید از طریق مراجع قانونی فدراسیون گرفته شود.»

وی افزود: «بحث محرومیت 6 مربی هم از نظر فدراسیون رسمی نیست چرا‌که فدراسیون فوتبال دارای بخش‌های مختلفی است و هر تصمیمی در این زمینه باید از طریق بخش مربوطه که مسئول اقدامات قانونی است، اعلام شود.» رئیس فدراسیون فوتبال درباره اظهارات محمد دادکان رئیس فدراسیون مبنی بر اینکه برانکو نمی‌تواند شکایتی از فدراسیون فوتبال داشته باشد، نیز اظهار کرد: «درحال حاضر این موضوع پیگیری می‌شود و طبیعی است که هر کس می‌تواند شکایت و ادعایی را مطرح کند، ما هم با ادله خود ماجرا را دنبال می‌کنیم و درحال حاضر نمی‌توانم اظهارات دادکان را رد یا تایید کنم.»

تاج: تیم ملی فوتبال ایران به مصاف شالکه آلمان می رود 

رئیس کمیته تیم‌های ملی فوتبال ایران از برگزاری دیدار دوستانه این تیم با شالکه آلمان خبر داد. مهدی تاج  در خصوص حضور مدیر باشگاه شالکه آلمان در اردوی تیم ملی فوتبال ایران گفت: «دو تیم ملی ایران و شالکه در آینده دیداری دوستانه را برگزار خواهند کرد اما هنوز زمان برگزاری این بازی مشخص نیست.» وی با بیان اینکه اردوی تیم  امید ایران از امروز در کمپ تیم های ملی آغاز می‌شود، اظهار داشت: «دیدار دوستانه دو تیم ملی و امید ایران
روز جمعه هفته جاری پشت درهای بسته برگزار می‌شود. » نایب رئیس فدراسیون فوتبال به ایرنا گفت: «فهرست بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران به زودی به 25 بازیکن کاهش خواهد یافت تا تمرینات با جدیت بیشتری ادامه یابد.»

وی درباره حضور دو دروازه‌بان جوان در تیم ملی فوتبال ایران افزود: «این دو برای کسب تجربه به اردو دعوت شده‌اند اما مهدی رحمتی و وحید طالب‌لو دو دروازه‌بان اصلی تیم ملی هستند.» تاج از حذف نام برخی مربیان حاشیه‌ساز لیگ برتری خبر داد و گفت: «در راستای ایجاد آرامش در فوتبال، چند مربی از هدایت تیم های لیگ برتری محروم خواهند شد.» وی تصریح کرد: «فدراسیون فوتبال درصدد قانونمند کردن قراردادهای بازیکنان لیگ برتری است تا تمام باشگاه ها بتوانند با شرایط یکسان بازیکن جذب کنند.»

کد خبر 81245

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز