به گزارش بیبیسی، محققان دانشگاه هاروارد (Harvard Business School) در مطالعهای بر روی 300هزار نفر دریافتند که تنها 10 درصد کاربران توییتر(Twitter)، بیش از 90 درصد مطالب و پستهای این مایکروبلاگ را تولید میکنند.
با این حال تعداد کاربران توییتر به 10 میلیون نفر نیز رسیدهاست و سرعت رشد آن بیشتر از هر شبکه اجتماعی اینترنت است.
گفتنی است که توییتر یک شبکه اجتماعی و مایکروبلاگ است که کاربران با وارد کردن 140 حرف، یک پست ایجاد میکنند و با اضافه کردن دوستان، دیگران را در جریان پستهای خود قرار میدهند. در یک سال گذشته، رسانهها از موفقیت شگفتانگیز توییتر در بین شبکههای اجتماعی خبر دادند.
اما مطالعه هاروارد همچنین نشان میدهد که بیش از نیمی از کاربران توییتر صفحات خود را کمتر از هر 74 ساعت بهروزرسانی می کنند.
بیل هیل؛ از فارغالتحصیلان بیزینس اسکول هاروارد که این مطالعه را انجام داده میگوید: "اعداد نشان میدهد که توییتر شبکه اجتماعی نیست که هر کس در اولین نگاه به آن علاقه مند شود."
وی میافزاید که معمولا در یک شبکه اجتماعی، 10 درصد کاربران فعال، تنها عامل تولید 30 درصد از مطالب هستند.
جدیدترین آمار موسسه نیلسن نشان میدهد که تعداد Visitorهای توییتر از ماه فوریه 2008 تا فوریه 2009 با رشد 1.382 درصدی از 475 هزار به 7 میلیون رسیدهاست و گمان میرود که در 4 ماه گذشته این تعداد به 10 میلیون نیز رسیده باشد.[مفاهیم: تفاوت Visits ،Views و Hits در چیست؟]
در مقابل شبکه اجتماعی فیسبوک 200 میلیون Visitor کاملا فعال دارد و از ماه فوریه 2008 تا فوریه 2009، افزایشی 228 درصدی را شاهد بودهاست.
مشکلی که متوجه توییتر است، عدم بازگشت دوباره کاربران به سایت است. موسسه نیلسن در این مورد دریافته است که بیش از 60 درصد "توییت کننده" های آمریکایی تنها یک بار وارد نمایه خود میشوند و در ماه بعد دیگر به توییتر باز نمیگردند.
مطالعه هاروارد همچنین نشان میدهد که بر خلاف بیشتر بودن تعداد کاربران زن، مردها، 15 درصد به کاربران بیشتری متصل هستند.
نتایج مطالعه، نشان دهنده این مطلب است که بیشتر کاربران، توییتر را تنها برای خواندن مطالب انتخاب میکنند ولی در آن مطلبی تولید نمیکنند و ترجیح میدهند که مطالب کاربران دیگر را مطالعه کنند.