یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بنیانگذار مایکروسافت فاش کرد ناچار شده پس از ابراز تمایل افرادی بسیار به دوستی با وی شبکه اجتماعی فیس بوک را رها کند.

حتما برای شما هم پیش آمده که پس از عضویت در یک شبکه اجتماعی، با پیشنهاد‌های مکرر دوستی از سوی افرادی که نمی‌شناسید مواجه شوید. تعدد این پیشنهاد‌ها گاه به‌گونه‌ای است که فرد عطای استفاده از چنین امکاناتی را به لقایش می‌بخشد. درست اتفاقی که برای بیل گیتس روی داده است.

به گزارش ایسنا، میلیاردر دنیای رایانه که با رها کردن شغل تمام وقت خود در مایکروسافت به کارهای بشر دوستانه روی آورده و روز شنبه برای کارهای خیرانه‌اش در هند مورد تقدیر قرار گرفت، به مخاطبانش در یک گردهمایی تجاری گفت که وی سعی کرده فیس بوک را امتحان کند ولی با 10 هزار نفر مواجه شد که می‌خواستند دوستش باشند.

گیتس که همچنان رییس هیات مدیره مایکروسافت است در ادامه عنوان کرد که برای شناختن افراد مذکور مشکل داشته و در نتیجه فیس بوک را رها کرده است.

بیل گیتس همچنین معترف شده است در پیام‌نویسی مهارت زیادی ندارد.

وی برای دریافت جایزه «ایندیرا گاندی برای صلح، خلع سلاح و توسعه» که از سوی دولت هند برای کارهای بشردوستانه وی در بنیاد بیل و ملیندا گیتس اعطا شد، در پایتخت هند به‌سر می‌برد.

این بنیاد که به کمک ثروت عظیم گیتس بنا شده متعهد شده است یک میلیارد دلار برای پروژه‌های بهداشت و توسعه به‌ویژه ایدز و فلج اطفال در هند صرف کند.

«انقلاب فن‌آوری اطلاعات بسیار سودمند بوده است اما در صورتی که مراقب نباشیم تمامی این ابزارهای فن‌آوری وقت ما را اتلاف می‌کنند.» این را گیتس می‌گوید. بنیانگذار مایکروسافت که «یک رایانه در هر میز و در هر خانه» رویای او بود.

کد خبر 86256

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز