چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۲۴
۰ نفر

گروه ورزشی: معاوضه پرسروصدای تابستان فوتبال اروپا سرانجام به پایان رسید و زلاتان ابراهیموویچ و ساموئل اتوئو به ترتیب با بارسلونا و اینترمیلان قرارداد امضا کردند.

معاینات پزشکی زلاتان نشان داد که او در دست چپش یک شکستگی دارد، ولی این هم مانع این انتقال نشد و قرار شد دست او بلافاصله جراحی شود. مبلغ این انتقال 66 میلیون یورو است که بارسا برای آن 46 میلیون یورو به اینتر پرداخت کرد و در ازای 20 میلیون یورو، ساموئل اتوئو را به این تیم فرستاد. همچنین الکساندر هلب که جایگاه ثابتی در ترکیب بارسا نداشت، به طور قرضی و برای یک سال به اینتر رفت و قهرمان ایتالیا در صورت پرداخت 10 میلیون یورو می‌تواند این انتقال را قطعی کند.

زلاتان دوشنبه‌شب در ورزشگاه نوکمپ به 50 هزار هوادار بارسا معرفی شد. هرچند ورود تعداد زیادی از هواداران به درون زمین، مراسم را نیمه‌تمام گذاشت. او که قرار است پیراهن
 شماره 9 را به تن کند، می‌گوید: «من به عنوان جانشین اتوئو نیامده‌ام چون خصوصیات من بسیار متفاوت است. من آمده‌ام تا چیز تازه‌ای را به تیم اضافه کنم. هیچکس این را نمی‌داند ولی چند ماه پیش به موراتی (رئیس اینتر) گفتم که می‌خواهم در بارسا بازی کنم. به او گفتم که تنها یک تیم می‌تواند مرا بخرد. باشگاه‌های بزرگ زیادی وجود دارند ولی بارسا تنها یکی است.»

زلاتان با وجود جراحی که قرار بود دیروز انجام شود، در سفر بارسلونا به آمریکا در کنار تیم خواهد بود. چیکی بگریستین مدیر ورزشی بارسا می‌گوید: «امیدوارم او بتواند در جام هانس گامپر (این بازی 20 روز بعد مقابل منچسترسیتی انجام می‌شود) برای دقایقی بازی کند و برای بازی برگشت سوپرجام اسپانیا (مقابل آتلتیک بیلبائو) هم کاملا آماده باشد. ما نمی‌خواهیم که او با درد بازی کند.» بگریستین در تمجید از ویژگی‌های فنی زلاتان اضافه کرد: «وقتی باشگاه به این نتیجه رسید که زمان جدایی اتوئو فرارسیده، انتخاب اول ما زلاتان بود. او توانایی‌های فنی بالایی دارد. او جنگنده است، در خط حمله جایگیری خوبی دارد و می‌تواند توپ را به خوبی حفظ کند.»

موراتی هم پس از نهایی شدن این انتقال گفت که این خواسته شخصی زلاتان بوده است: «او در ماه‌های گذشته بارها علاقه‌اش به جدایی را اعلام کرد. او مجبور به این کار نبود، او می‌گفت که می‌خواهد دوران بازیگری‌اش را در جای دیگری ادامه بدهد.» موراتی اضافه کرد که ارزش فنی اتوئو بسیار بیشتر از قیمتی است که برای او پرداخت شد، چراکه تنها یک سال از قرارداد او باقی مانده بود و بارسا چاره دیگری نداشت.

اتوئو هم که به شهر میلان پرواز کرده، به سایت باشگاه اینتر گفت: «من در بارسا تاریخ‌ساز شدم ولی این تاریخ حالا به پایان رسیده. من 13 سال در اسپانیا بودم، حالا ماجرای جدیدی با اینتر شروع شده و امیدوارم همه چیز به خوبی پیش برود. برای ابراهیموویچ تنها می‌توانم بهترین آرزوها را داشته باشم. با بارسلونا عناوین زیادی برده‌ام و حالا امیدوارم با اینتر هم بتوانم به همان عناوین یا حتی بیشتر برسم. به هواداران قول می‌دهم که هر روز تمرین کنم، کاری که همیشه انجام داده‌ام. می‌خواهم به سختی تلاش کنم و برنده لیگ قهرمانان شوم. می‌خواهم گل‌های بیشتری بزنم و می‌دانم که با تلاش می‌توانم به آن برسم.»

اتوئو اضافه کرد: «می‌دانم که اینتر می‌خواهد برنده لیگ قهرمانان شود ولی این نباید موجب شود تا سایر اهداف زیر سایه قرار بگیرد. باید که هر بازی را مثل یک فینال در نظر بگیریم.» او همچنین درباره موراتی رئیس اینتر گفت: «او انسانی با قلبی بزرگ است. باید از هم‌تیمی‌های جدیدم هم به خاطر پیروزی مقابل میلان تشکر کنم.» خوان لاپورتا رئیس بارسا هم از اتوئو به خاطر همکاری در راه این انتقال و همچنین زحمات 5ساله‌اش در بارسا تشکر کرد.

اینتر تضعیف می شود؟
کارشناسان اما پیش‌بینی می‌کنند که جدایی زلاتان ضربه بزرگی به اینتر خواهد بود. مورینیو حالا باید زمان زیادی را برای هماهنگ کردن دیه‌گو میلیتو و ساموئل اتوئو، مهاجمان جدیدش صرف کند. علاوه بر این، در اینتر همه حملات به زلاتان ختم می‌شد ولی حالا مورینیو با داشتن دو مهاجم نوک، مجبور است آرایش تیمش را هم کاملا تغییر دهد. مورینیو همچنین در آوردن دکو از چلسی به اینتر ناکام بود و در فصل نقل و انتقالات نتوانست مطابق انتظارش یک بازیساز به تیمش اضافه کند.

کد خبر 86521

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز