یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۵ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

اشرف کامیاب: اینترنیک Internic یا (Internet Network Information Center) سازمانی است که به ارائه‌کنندگان مختلف سرویس اینترنت (Isp) آدرس می‌دهد یا در واقع domain nameها را صادر می‌کند

همانطور که ممکن است پیش شماره تمام همسایه ها مثلا باعدد624 شروع شده باشد آدرس Ip تمام کامپیوترهای متصل به یک Isp نیز ممکن است با مثلا 5.82 شروع شود.

تاریخچه اینترنیک
توزیع کل دامنه‌ها (domain name) در سال 1990 توسط جاناتان پاستل (استاد کامپیوتر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و از بنیانگذاران اینترنت) آغاز شد.

در آن زمان گروهی تحت عنوان اینترنیک به منظور توزیع دامنه‌ها تحت نظر جاناتان پاستل تشکیل شد که عملاً بیشترین کار را در امر تنظیم و توزیع دامنه‌ها انجام می داد.

در حال حاضر در دنیا دامنه‌های کشوری اصولاً در اختیار پ‍‍ژوهشگاه یا یک نهاد علمی و دانشگاهی است. در ایران نیز امتیاز و مسئولیت دامنه‌ها بر عهده پژوهشگاه دانش‌های بنیادی است.

اینترنیک زیرمجموعه icann (اتحادیه بین‌المللی ثبت دامنه‌های اینترنتی) است.

Ip: مخفف internet protocol یک شماره است که جهت اتصال ما به اینترنت داشتن آن الزامی است. این شماره از چهاربخش تشکیل می‌شود.

Isp: مخفف internet service provider است و واسطه ای است که ما از طریق آن و ایجاد یک username و password می‌توانیم به اینترنت دسترسی پیدا کنیم.

Domaine name: یک اسم است که در نقش آدرس اینترنتی ما استفاده می شود و شکل مجازی Ip یک سایت اینترنتی محسوب می شود.

کد خبر 8798

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز