همشهری آنلاین – مریم دری‌منش: گی‌یرمو استابیله در تاریخ ۱۷ ژانویه سال ۱۹۰۶ در بوینوس آیرس آرژانتین به دنیا آمد. استابیله آقای گل جام جهانی ۱۹۳۰ بود.

گی‌یرمو استابیله

تیم ملی

استابیله ۳۱ بار برای تیم ملی آرژانتین به میدان رفت. گرچه هیچ‌گاه در ترکیب اصلی تیم حضور نداشت، اما در جام جهانی ۱۹۳۰، در تنها چهار دیدار، هشت گل وارد دروازه حریفان کرد. در این جام،‌ با وجود این که آرژانتین به مقام دوم رسید، اما او با این ۸ گل به عنوان آقای گل این مسابقات برگزیده شده و به قهرمان آرژانتینی‌ها بدل شد. جالب این که وی در تمامی ۳۱ باری که با پیراهن تیم ملی به میدان رفت، تنها همین هشت گل جام جهانی را به ثمر رساند.

باشگاه

استابیله در فصل ۳۱/۱۹۳۰ به ایتالیا رفت تا در باشگاه جنوا بازی کند. در فصل ۳۵/۱۹۳۴ به تیم ناپل پیوست. از سال ۱۹۳۵ تا ۱۹۳۸ نیز برای تیم ستاره سرخ پاریس در لیگ حرفه‌ای فرانسه توپ زد.

مربیگری

پس از این دوران، استابیله سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین شد. از سال ۱۹۴۱ تا ۱۹۵۸ در ۱۲۵ دیدار،‌ این تیم را رهبری کرد و ۸۳ بار به پیروزی رسید. اما نتایج ضعیف آرژانتین در جام جهانی سوئد،‌ پایان کار وی را رقم زد.

زندگی شخصی

استابیله در کار تجارت شکر تبدیل به یک میلیونر شد و وارد طبقات بالای جامعه بوینوس آیرس شد. وی در ۲۷ دسامبر سال ۱۹۶۶ بر اثر سکته قلبی درگذشت.

کد خبر 88637

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز