مدیرکل دفتر قوانین و مقررات سازمان تأمین اجتماعی گفت: براساس ماده 41 قانون تأمین اجتماعی، به کارگیری بازنشستگان در شغلی که بازنشسته شده‌اند، ممنوع است

عمران نعیمی در گفت‌وگو با فارس  گفت: براساس بند (ب) ماده 15 قانون تأمین اجتماعی، بازنشسته شخصی است که با توجه به سن خود دیگر قادر به کار کردن نباشد.

مدیرکل دفتر قوانین و مقررات سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به این پرسش که اگر شخصی بر خلاف قانون، بازنشسته‌ا‌ی را به کار گیرد براساس قانون چه برخوردی با وی می‌شود، گفت: این کار باعث توقف اشتغال‌زایی در کشور می‌شود و متأسفانه قانونی برای این بی‌قانونی در نظر گرفته نشده است.

نعیمی  افزود: بازنشستگان باید بعد از بازنشستگی زمینه اشتغال را برای جوانان مهیا کنند. وی با اشاره به اینکه بازنشسته در یک صورت می‌تواند در نهاد‌های دولتی به کار گمارده شود، ادامه داد: بازنشسته فقط درصورتی که از کمیسیون اجتماعی دولت مجوز بگیرد می‌تواند به کار خود ادامه دهد که این موضوع موردی است و کم پیش می‌آید.

وی درخصوص جانبازان بازنشسته گفت: جانبازانی که قبل از 30 سال خدمت  بازنشسته شده‌اند با سنوات ارفاقی اجازه دارند به کار خود ادامه دهند تا وقتی به سن 30 سال سابقه برسند.

کد خبر 88886

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز