مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: با تولید‌کنندگان مصالح ساختمانی که مجوزهای لازم را از مؤسسه استاندارد دریافت نکرده‌اند، برخورد می‌شود

مهدی پورهاشم دیروز در نشست خبری با اشاره به مصوبه هیأت دولت درباره اجباری‌بودن استاندارد مصالح ساختمانی از تیرماه امسال گفت: پس از تصویب این مصوبه تعداد واحدهای تولیدی دارای پروانه استاندارد افزایش چشمگیری یافته است.

وی تصریح کرد: در یک و نیم ماه گذشته اداره کل استاندارد استان تهران 26 واحد تولیدی را که پروانه استاندارد نداشتند برای ابطال پروانه بهره‌برداری به سازمان صنایع و معادن استان معرفی کرده است.

مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: همچنین در این مدت 8 واحد تولیدی که پروانه استاندارد نداشتند توقیف شدند و از عرضه بتن تولیدی آنها جلوگیری شد.

وی توقیف و پلمب 6 واحد تولیدی شن و ماسه فاقد پروانه استاندارد و توقیف و پلمب 2واحد تولید ایزوگام و یک واحد تولید پلی استایرن متخلف را از دیگر اقدامات اداره کل استاندارد استان تهران اعلام کرد.

مدیرکل استاندارد استان تهران تصریح کرد: استفاده از مصالح استاندارد و نیروی انسانی آموزش دیده و کارامد در همه ساخت و ساز‌ها اجباری است.پورهاشم با اشاره به اینکه این امر براساس مصوبه هیأت وزیران از تیر امسال اجباری شده است، افزود: درصورت رعایت نشدن این مصوبه، مؤسسه استاندارد پس از دریافت حکم قضایی با خاطیان برخورد می‌کند.

کد خبر 90684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز