سه‌شنبه ۷ مهر ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: عکاسی از آسمان یکی از رشته‌های پرطرفدار در میان علاقه‌مندان به نجوم است از این رو به همت فعالان عرصه نجوم به منظور ایجاد انگیزه در میان دوستداران عکاسی از آسمان شب، وب سایت آموزش عکاسی نجومی راه‌اندازی شد.

به گزارش مهر، وب سایت اینترنتی تصویر امروز ستاره شناسی ایران در راستای دستیابی به اهداف سال جهانی ستاره‌شناسی و به منظور ایجاد انگیزه در میان دوستداران عکاسی از آسمان شب اقدام به راه‌اندازی پایگاه عکاسی ستاره شناسی کرد.

پایگاه تصویر امروز ستاره‌شناسی ایران به نشانی www.apod.ir علاقه‌مندان به آسمان را با عکس‌های ستاره‌شناسان و دوستداران عکاسی از آسمان شب در ایران آشنا می‌کند. از این رو در این پایگاه اینترنتی روزانه یک عکس از این دست را انتخاب می‌کند و در صفحه نخست به نمایش می‌گذارد. 

گروهی از عکاسان حرفه‌ای آسمان چون بابک امین تفرشی (مدیر پروژه‌ جهان در شب)، امیر حسین ابوالفتح (عکاس حرفه‌ای آسمان و طبیعت و مدیر وی سایت طرقه) و اشین زاکاریان (عکاس پر سابقه عکاسی نجومی ایران) کار بررسی روزانه عکس‌ها را بر عهده خواهند داشت.

علاقه‌مندان برای ارسال عکس‌های نجومی می‌توانند آثار خود را به همراه مکان و زمان گرفته شدن آن و یک توضیح مناسب در خصوص اثر به نشانی photo@apod.ir  ارسال کنند.

 آشنایی با دوربین عکاسی

 آشنایی با مکتب‌های عکاسی

 چطورهای عکاسی

کد خبر 91615

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز