این پل با هزینهای بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان و توسط شهرداری تهران احداث شده است.
پل غیرهمسطح روشندلان با طول 900 متر، حد فاصل کوچه اعتمادی تا خیابان شهید مفتح جنوبی قراردارد و دارای 6 باند است، به طوری که 2 باند وسط آن ویژه سامانه اتوبوس تندرو (BRT) خط یک و 4 باند شمال و جنوب آن ویژه وسایل نقلیه است.
با بهره برداری از این پل وسایل نقلیه بدون توقف از پل چوبی به هریک از خیابانهای شریعتی، بهار و خاقانی دسترسی پیدا کردند.
پل روشندلان قرار بود در ابتدا تنها تقاطع روشندلان را قطع کرده و ظرف مدت 6 ماه به پایان برسد، اما با افزایش میزان پروژه به طول ۹۰۰ متر و با عرض متغیر 16 تا 32 متر، در تاریخ 18 مهر سال 1388 در منطقه 7 شهرداری به بهرهبرداری رسید. [پل روشندلان افتتاح شد]
برخی از اهداف احداث پل غیرهمسطح روشندلان:
- حذف تقاطعهای هم سطح خیابان انقلاب با شریعتی، بهار و روشندلان
- روانسازی ترافیک خیابان انقلاب و روانسازی گردشهای فرعی و ترافیک منطقه
- قرار گرفتن ایستگاهBRT روی پل روشندلان
ایستگاه پیچ شمیران، (خط 1 BRT) روی این پل قرار دارد و شهروندان تهرانی در ابتدا از طریق پلهای معمولی و چندی بعد بوسیله پله برقی به این ایستگاه دسترسی پیدا کردند.